Zarro

Trådstartare
Jag har kommit med i lagserien.Vad glad jag blev :laugh:.Vi har tränat mkt innan men nu måste vi träna ännu mer.Är bara så glad.
Någon som kan bra tips på hur man lär hästen backa och snyggt?

Sv: Lagserien

Om du vill göra en snygg backning ska du backa spikrakt back i ett "swop" dvs inte backa nåt steg stanna backa stanna backa. Utan 3 meter eller vad det är i skrittempo rakt backat. Men om jag ska vara ärlig tror jag jag aldrig lyckats backa utsatt sträcka.

Viktigt att tänka på är att stanna spikt rakt och sen från det läget backa rakt back. Om ni skulle börja backa snett så tror jag det är bättre att fortsäta bakot tills vagnen är i hop knyten och ni inte kan backa längre.

oj läste visst fel trode den kunde backa :D hur man lär en häst å backa i vagn... ja du det har jag aldrig gjort... men när jag rider tar jag i bettet lutar mig backot och säger back.

Mitt komando till min kör häst är att jag tar i bettet och säger back.

ja jag gör ju exakt samma sak men han hamnar ju så himla snett då.jaja det är ju bara att träna precis som det är med allt annat. :laugh:

Träna träna och åter träna. Ta två grova stock och lägg dom parallelt. Backa sedan däri mellan.

ja jag gör ju exakt samma sak men han hamnar ju så himla snett då.jaja det är ju bara att träna precis som det är med allt annat. :laugh:

Det är för att han/hon inte står helt rakt när du börja backa kan vara så att hon/han bara ta i med ena skinkan och hamnar på så viss snet

Gjorde en gågn en perfekt halt men just som jag började backa krökte han till sej så passa att han bara hann backa några steg innan vagnen var knyten.

Hästen måste vara jämn på båda tömmarna precis som vid körning framåt. Faller den åt ett håll behöver du "plocka upp" den sidan. Vet du att det alltid är samma håll så tänk på det redan i halten. Börjar ryggningen sned är det väldigt svårt att räta upp. Ta hjälp av pisken om det behövs.

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 765
Senast: Nevermind
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Lady_S
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 116
Senast: Tora
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 019
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka