Lagran på maten

M

Maddizz

Hej!
jag har ett varmblodssto som vi tävlar trav med, hon är väldigt lagran när det gäller maten.. vi har kollat tänderna på henne o sånt men felet verkar inte vara där.. hon är go o glad o tränar väldigt bra o gör bra i från sig på tävlingarna men varför är hon inte lika matglad som dom andra...hon är inte mager utan har bra hull
Vi ger henne (nu) krafft som vi blandat ut i lite vatten för att när vi kollade tänderna så var tandläkarn tvungen att göra "illa" henne lite längst bak för att han skulle kunna ta ner så mycket som möjligt..
men det är sällan hon äter tomt.. hon tar en tugga nu o då men..

annars ger vi henne både krafft o havre mm..

finns det nån som har nå tips på hur man kan göra för att få henne att äta bättre.. veterinären hittade inge "fel" heller..
Vi är bara orolig för att hon inte får i sig allt som hon behöver..

Sv: Lagran på maten

Om man ska någon typ av färdigfoder som Krafft så har jag upptäckt att mina hästar föredrar Dodson & Horrells foder. Deras foder innehåller en hel del frukt och örter som mina hästar älskar. Nackdelen är väl att de hästar som inte är så matglada nu bara äter deras foder. Jag tror överlag att de engelska fodren är smakligare än våra svenska. Just D & H har ett häfte där man kan läsa om deras olika foder och användningsområden. Tyvärr finns där inget som direkt vänder sig till trav, i england är det ju galopp som gäller, men dom har ett ganska stort utbud för galopphästar och andra tävlingshästar.

joda mn krafften äter hon bättre än havren mn jag ska kolla runt lite..l

ja vad ska man säga.. kräsen o de duger inte vad som helst

Kan det inte vara så att hon är matled? Kan tänka mej att om hon tävlar och tränas så får hon massor med mat. Ge henne små små portioner ofta. Eller svält henne i någon dag så att hon får tillbaka aptiten. Prova även som några skrivit att byta foder.

Hade en hingst en gång som ej åt något kraftfoder alls. tills vi provade med Åsebro foder. Det åt han och gör än i dag. Pelleterat men det sväller ej och är ej hårt.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 420
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 254
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en unghäst, 3.5 år, arab och sto. Hon är väldigt liten i maten och faller ur lätt. behöver alla tips jag kan få. Märkte redan...
Svar
12
· Visningar
1 663
Senast: lovehorses
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 832
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar