Lagom med foder??

N

Nobblan

Har precis hämtat hem vår foderhäst och är osäker på det här med foder. Det är ett gotlandsruss, sto, som rids lugnt 6 dagar i veckan. Följande foder skall hon ha enligt ägaren:

4 kg Hö
4 dl Krafft Grund
2 dl Betfor
1 dl Mineraler

Får hon i sig det hon behöver, vad tycker Ni?
 
Sv: Lagom med foder??

Nej det finns ingen analys, var gör jag detta?
 
Sv: Lagom med foder??

Nedan kan du skicka in höprov till:

Analycen
Svenska foder
Hjortens lab

sök på deras namn på nätet så hittar du deras hemsidor med adresser och telefonnummer och bipacksedlar. Där står också hur du ska göra. Viktigt att vara noggrann, annars kan analysen vara mycket missvisande.

Mvh//LG
 
Sv: Lagom med foder??

Okey tack för ditt svar LillaGeisha, återkommer senare med min fråga igen efter analysen är klar.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 967
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 974
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 934
Senast: Habina
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 983
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp