Lagom med foder??

N

Nobblan

Har precis hämtat hem vår foderhäst och är osäker på det här med foder. Det är ett gotlandsruss, sto, som rids lugnt 6 dagar i veckan. Följande foder skall hon ha enligt ägaren:

4 kg Hö
4 dl Krafft Grund
2 dl Betfor
1 dl Mineraler

Får hon i sig det hon behöver, vad tycker Ni?

Sv: Lagom med foder??

Nej det finns ingen analys, var gör jag detta?

Nedan kan du skicka in höprov till:

Analycen
Svenska foder
Hjortens lab

sök på deras namn på nätet så hittar du deras hemsidor med adresser och telefonnummer och bipacksedlar. Där står också hur du ska göra. Viktigt att vara noggrann, annars kan analysen vara mycket missvisande.

Mvh//LG

Okey tack för ditt svar LillaGeisha, återkommer senare med min fråga igen efter analysen är klar.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 934
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
2 007
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
2 007
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama