Laglig nedladdning av musik?

G

Garpen

Vilka möjligheter finns idag att ladda ned musik på laglig väg till en billig penning? Hur fungerar det? Berätta för en okunnig och novis bukefalist!

Läste i någon annan tråd här om www.allofmp3.com som tydligen ska vara laglig och billig. Kikade på deras hemsida, men allt var ju på utrikiska (=engelska) så jag förstod inte allt. Är den sidan något att rekommendera och lita på? Andra sidor? Hur betalar man? Vad behöver man i datorn för att de ska fungera. Berätta i enkla ordalag, tack! :smirk: :bow:

(Ska ladda ned för att bränna på CD-skivor, inte för att ha i mp3-spelare.)
 
Sv: Laglig nedladdning av musik?

Jag har endast provat på en laglig nedladdningssida och det är www.poplife.se
Kan inte direkt säga att det gav mersmak. Jag lägger hellre några extra kronor och får en riktig CD...

Det som framför allt störde mig var att det var krångligt att lägga över filerna till sin mp3-spelare. Liscenserna till musiken är fyllda av begränsningar. Du kan t.ex. inte bränna hur många CD-skivor som helst med musiken eller lägga över den till en mp3-spelare hur många gånger som helst(!!)

Köper nog aldrig digital musik igen.
Men det var åtminstone enkelt att ladda ned och betala...
Låtarna från Poplife kunde sedan spelas upp i Windows Media Player. Det är helt vanliga wma-filer, så det är inga konstigheter att spela upp. När man har bränt en CD-skiva så funkar det som en vanlig CD-skiva. Jag har inte provat att göra detta.
 
Sv: Laglig nedladdning av musik?

Hm, kollade på sidan och det var ju fortfarande ganska dyrt. 99 kr för ett nysläppt album. Måste ju vara riktigt billigt om det ska vara värt besväret, tycker jag.
 
Sv: Laglig nedladdning av musik?

cdon säljer ju digital musik. Själv använder jag iTunes men jag vet inte om det går att köpa cd-spelar-vänlig musik där. Jag har själv slutat att använda cd-skivor.
 

Liknande trådar

N
IT & mobiler Hur är det tänkt att man ska dra nytta av de låter man köpt via itunes när de inte är i mp3format??? Det enda sättet som jag kommit på...
Svar
17
· Visningar
1 499
Senast: Rednex
·
G
IT & mobiler Vilka program kan användas när man laddar ner musik? (Vad jag vet är själva nedladdningen än så länge laglig i Sverige?) Jag har förut...
Svar
4
· Visningar
1 166
Senast: skimmer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp