Läggdags/middagslur

Tänker att hon varit ledig nu och ni kommit ur rutinerna lite?
märkte att vi fick segare läggningar när han vilade för sent på dagen. På dagis sover han senast 12, då är han trött sen vid 20. Men när vilan blir 13-14, ja då förskjuts även kvällen.

Tänker att hon varit ledig nu och ni kommit ur rutinerna lite?
märkte att vi fick segare läggningar när han vilade för sent på dagen. På dagis sover han senast 12, då är han trött sen vid 20. Men när vilan blir 13-14, ja då förskjuts även kvällen.

Vi har inte haft några bra rutiner hos dagmamma då hon gått vissa veckor 1 dag och andra veckor 3 dagar. Sedan fick dagmamma henne nästan aldrig att somna där.
Men jag upplever lite som du säger, att när hon somnar för sent blir allt konstigt.

Men nu har vi haft två riktigt bra nätter, med bra läggningar. Så vi ska försöka hålla på rutinen att äta middag 16-16.30 sedan bada, mysa vid tvn en stund innan läggdags 18.30-19.
Idag vaknade hon till av mardrömmar vid 6 i morse men somnade om efter att vi vart inne hos henne och sov till 8. (somnade då ca 19, och bara vart uppe en gång för att gå på toa sedan somna igen, så läggningen tog totalt med toabesök 35min)

Du tror inte att de förändringar som är på g i och med att det snart blir ett småsyskon spelar in? Vi märker stor skillnad på mycket här hemma just nu och jag är övertygad om att det är lite oroligheter som hänger ihop med förändringarna...

Så kan det absolut vara. Men nu har vi haft två mycket bra kvällar/nätter så jag hoppas att det håller i sig.

Vi har inte haft några bra rutiner hos dagmamma då hon gått vissa veckor 1 dag och andra veckor 3 dagar. Sedan fick dagmamma henne nästan aldrig att somna där.
Men jag upplever lite som du säger, att när hon somnar för sent blir allt konstigt.

Men nu har vi haft två riktigt bra nätter, med bra läggningar. Så vi ska försöka hålla på rutinen att äta middag 16-16.30 sedan bada, mysa vid tvn en stund innan läggdags 18.30-19.
Idag vaknade hon till av mardrömmar vid 6 i morse men somnade om efter att vi vart inne hos henne och sov till 8. (somnade då ca 19, och bara vart uppe en gång för att gå på toa sedan somna igen, så läggningen tog totalt med toabesök 35min)
Vad skönt!

Jag vet att vi hade problem när dottern var ca 7 månader. Hon verkade inte trött vid vanliga läggningen men väntade man 30-60min så vart hon övertrött och allt blev kaos och tog superlång tid istället.
Kan ju vara så att den sena läggningen helt enkelt gjort att det slagit över för eran tjej.

Hoppas det håller i sig för er!

Liknande trådar

Övr. Hund Min sheltie tik på 4 månader är väldigt lättväckt och har svårt att sova om man inte sitter med henne hela tiden, detta blir ju ett...
Svar
16
· Visningar
3 773
Senast: Ajda
·
Småbarn Vi har en kille som blir 3 år i april och en bebis på 2 månader. När sonen blev 2 år började han bli mer och mer trotsig och i höst nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 715
Senast: Guldaskig
·
Småbarn Sonen har tidigare gått hos dagmamma men av olika anledningar så har vi nu bytt till kommunal förskola. Bytet har gått över förväntat...
2
Svar
26
· Visningar
6 633
Senast: Soapbubble
·
Småbarn Hej, här sitter en trött, frustrerad och lite ledsen mamma som behöver råd. Vi har en extremt bestämd 2,5 årig tjej här hemma som på...
2
Svar
38
· Visningar
5 551
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24