Sv: Läggande

Träna som så att du backar och kommenderar ligg, belöna endast de snabba läggandena.
I början kan du kommendera ligg och sedan snabbt slänga dig ner med en godis så hunden greppar neråt.
Sedan kan du helt sonika vända på dig och fortsätta med samma teknik, endast belöna de snabba läggandena.

Sv: Läggande

1. valplägganden. hjälp hunden hela vägen och skoja till det mycket.

2. krav på att det ska gå snabbt. för en del hundar räcker en utebliven belöning. andra behöver korrigeras när de sölar.

3. underhåll! det går inte att en gång träna in ett snabbt läggande och tro att det håller i all evighet. gå tillbaka till steg 1 och 2 med jämna mellanrum.

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 222
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 409
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
372
Senast: alex.ha
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
592
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka