Lägga upp?

M

Moej

Hur lägger jag bäst upp hoppträningen för min häst? Jag vill inte gå för fort fram, är rädd att bjudningen försvinner igen då. Någon som har tips på bra övningar med mera? Nu hoppar vi bara enkelhinder som är typ 30 cm i trav. Ja, hon hoppar.

Jag vet inte alls hur jag lägger upp träningen, vad det finns för övningar, med mera med mera..

Sv: Lägga upp?

Jag skulle rekommendera enkla men roliga övningar med mycket variation. Tex hoppa serpentinbana, tempoträning (cavaletti- hinder- studs- hinder), lydnad ( gå mellan bommar på marken, slalom mellan hinderstöd), träning på "titthinder" reflexväst över hindret, pulkor/presenning under mm mm

Bra övningar finns också i "hopplära - Strömsholmsmetoden"

Det som är mycket viktigt är beröm och att DU har kul!!!

Lycka till och glöm inte att ta hjälp av tränare mellan varven!

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: MiniLi
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 929
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2