Lägga upp träningspass ?

J

Jarth

hejsan jag vill inte träna min häst förhårt då hon inte trivs med det så jag har funderat på att på tisdagar så har hon vilodag (jag har medryttere på min häst derför skriver jag bara upp mina dagar som jag har henne) och på torsdagar så har jag tänkt att longera henne och sen på helgerna så uteritt och varanan söndag hoppträning är det en bra uppläggning utav träningspass ?

Sv: Lägga upp träningspass ?

Du rider alltså aldrig ren dressyr:confused:
De måste du absolut göra! Även om din medryttare rider dressyr hennes dagar så måste du själv också kunna rida dressyr.
Vad gör din medryttare med hästen då? Rider ut, dressyr, ev hoppning ?

Liknande trådar

Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 248
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 537
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 090
Senast: Freazer
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 524
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar