Lägga sig i eller engagera sig?

Nej, där är väl en ännu viktigare sak att man har samma syn på hästhållningen än om folk pratar mycket eller lite?

De flesta bor mig veterligen inte i sina stall. Stallen brukar vara en byggnad på gården däremot
Man har eget stall för att få ha det som man vill i stallet.
Inte för att andra skall få ha det som de vill.
Ett privat stall är inte en allmän sportanläggning där alla skall behandlas lika.
Det är stallägarens "fritidshus".
 
Fast finns det några helt perfekta hyresgäster? Det viktiga är ju att stallet funkar så att säga. Då torde hur mycket ägaren pratar/inte pratar ligga ganska långt ner på priolistan tänker jag. Man behöver liksom inte dra det till ytterligheter som seriemördare.
Ja det gör det.
Och därför så kan en stallägare välja.
För egen del så väljer jag mellan perfekta hyresgäster och tomt stall.
Tomt stall är ganska så skönt jämfört med en massa arbete för gnäll.
 
Ja det gör det.
Och därför så kan en stallägare välja.
För egen del så väljer jag mellan perfekta hyresgäster och tomt stall.
Tomt stall är ganska så skönt jämfört med en massa arbete för gnäll.
Å andra sidan om stallet ”funkar” så torde de ju vara perfekta, annars ”funkar” ju inte stallet alls.
Du får ha hörlurar men inget ljud. Är ju ingen annan som märker😉
Jag vet, men det stör mig. Även om jag kört så. Fortfarande nåt ivägen i örat liksom. Men hellre det än att ha henne i örat.
 
Man har eget stall för att få ha det som man vill i stallet.
Inte för att andra skall få ha det som de vill.
Ett privat stall är inte en allmän sportanläggning där alla skall behandlas lika.
Det är stallägarens "fritidshus".
Jag antar att du har nån form av regler innan nån flyttar in. Följs dem och de är utförliga så borde ju stallägaren få det som han/hon vill ha det?
 
Men den som hyr ut för att just få ett socialt liv i sitt stall har väl ändå rätten att välja hyresgäster efter sin egen smak?

Det är ju därför som det är bra att förklara det redan innan.
Att i just det här stallet är vi för att umgås.
Visst kan man ha det så. Jag hade dock backat, inte minst för att det känns otroligt lite som att man är där för hästarna.

Just den personen/stallägaren är oftast i stallet när ingen annan är där utom ett par gånger i veckan. Så att ha hyresgäster för eget sällskap handlar det inte om.
 
Mitt stall fungerar för mig även som tomt.
Jag har skaffat gård med stall för att det skall vara roligt för mig.
Och jag vill ha trevlig samvaro i mitt stall, ensam kan jag ju vara i ett totalt tomt stall.
Ditt stall ja, men alla kan/vill inte stå med tomma platser och det är mer de jag syftar till. När en häst åker vill de snabbt in med en ny.
 
Jag antar att du har nån form av regler innan nån flyttar in. Följs dem och de är utförliga så borde ju stallägaren få det som han/hon vill ha det?
Ja, mina regler är "här bestämmer jag".
Är man inte bekväm med det så bör man välja något annat stall.
De som hyr in sig känner mig och har samma behov som jag.

(Nu så har jag visserligen hyrt ut hela stallet då mina hästar och jag bor på andra platser. Där så blir det ett kontrakt med regler.)
 
Visst kan man ha det så. Jag hade dock backat, inte minst för att det känns otroligt lite som att man är där för hästarna.

Just den personen/stallägaren är oftast i stallet när ingen annan är där utom ett par gånger i veckan. Så att ha hyresgäster för eget sällskap handlar det inte om.
Det är ju lämpligt att backa om man inte känner att man kan tillföra det som önskas av stallägaren.
 
Det är ju lämpligt att backa om man inte känner att man kan tillföra det som önskas av stallägaren.
Jag har ju redan stått där typ 6 år.
Fortfarande är det inte stallägarens höga nöje att de inhyrda skall vara glada och sociala. För hon var helst inte där när det var folk i stallet.
 
Ditt stall ja, men alla kan/vill inte stå med tomma platser och det är mer de jag syftar till. När en häst åker vill de snabbt in med en ny.
Det hindrar väl inte att de vill välja någon som har de bästa förutsättningarna för att trivas och sprida trivsel till andra.
De som vill ha det tyst och fridfullt samlas lämpligen i ett annat stall än de som vill ha stallet som social träffpunkt.
 
Det hindrar väl inte att de vill välja någon som har de bästa förutsättningarna för att trivas och sprida trivsel till andra.
De som vill ha det tyst och fridfullt samlas lämpligen i ett annat stall än de som vill ha stallet som social träffpunkt.
Grejen är att jag vet ju varför hon skrev så. Och det är verkligen inte för pratet. Hon vill ha lätta människor som inte gnäller om nån glömmer stänga boxdörren, som inte gnäller om hagkompisen inte fyller vatten i hagen på hela vintern eller får alla dina täcken söndertrasade för ett högt belopp.

Såna saker. Det vet jag eftersom jag stått där så länge. Har dock svårt hur jon får ihop det med ”glad och social”
 
Grejen är att jag vet ju varför hon skrev så. Och det är verkligen inte för pratet. Hon vill ha lätta människor som inte gnäller om nån glömmer stänga boxdörren, som inte gnäller om hagkompisen inte fyller vatten i hagen på hela vintern eller får alla dina täcken söndertrasade för ett högt belopp.

Såna saker. Det vet jag eftersom jag stått där så länge. Har dock svårt hur jon får ihop det med ”glad och social”
Nu så skriver du om en specifik stallägare.
Den känner ju inte vi.
Jag kan bara svara i allmänna ordalag för hur jag tycker att stall skall fungera.
Ägaren sätter inriktningen på sitt eget stall.
 
Nu så skriver du om en specifik stallägare.
Den känner ju inte vi.
Jag kan bara svara i allmänna ordalag för hur jag tycker att stall skall fungera.
Ägaren sätter inriktningen på ditt eget stall.
Trådens syftade handlade inte ens om stallägare. Utan om nåt helt annat, att det stallet hade ”glad och social” som kriterier var ett sidospår som fick dig att fullkomligt ösa inlägg om just dig och din gård/stall.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 640
Senast: Kjerulfia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 323

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp