Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att du ska vända dig till aktuell domstol, lättast är det om du har ärende numret men det borde kunna gå att hitta även utan det.Undrar helt enkelt var jag vänder mej för att få del av en dom. Polisen?
Vad behövs för att aktuell dom ska kunna hittas?
Undrar helt enkelt var jag vänder mej för att få del av en dom. Polisen?
Jag menar den som utfärdat domen.
Domar är offentliga men det är inte förhörsprotokoll och liknande förundersökningsmaterial.
Jag har läst mängder med förundersökningsprotokoll... https://sv.m.wikipedia.org/wiki/FörundersökningsprotokollMärker såhär i efterhand att min fråga är direkt felaktig och irrelevant. Det är i själva verket förhörsprotokollen jag är intresserad av. Domen vet jag hur den föll ut, om nu inte vederbörande har ljugit om det också.
Jag tolkar ditt svar ovan som att det jag vill veta inte går att ta reda på på annat sätt än om den dömda begär ut protokoll och visar mej?
Jag har läst mängder med förundersökningsprotokoll... https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Förundersökningsprotokoll
Jag tänkte inte på att de jag läser i tjänsten är sekretessbelagda för att åtal inte har väckts.
Märker såhär i efterhand att min fråga är direkt felaktig och irrelevant. Det är i själva verket förhörsprotokollen jag är intresserad av. Domen vet jag hur den föll ut, om nu inte vederbörande har ljugit om det också.
Jag tolkar ditt svar ovan som att det jag vill veta inte går att ta reda på på annat sätt än om den dömda begär ut protokoll och visar mej?
Undrar helt enkelt var jag vänder mej för att få del av en dom. Polisen?
Märker såhär i efterhand att min fråga är direkt felaktig och irrelevant. Det är i själva verket förhörsprotokollen jag är intresserad av. Domen vet jag hur den föll ut, om nu inte vederbörande har ljugit om det också.
Då provar jag att maila domstolen och begär ut dom och protokollet så får vi se vad jag kan få ut.
Tror ni det räcker med att jag anger namn och personnummer(ej fyra sista för de kan jag inte) för att de ska hitta aktuell dom?
Kommer personen i fråga få reda på att jag begär ut det?
Du kan ju maila anonymt... Skapa en ny mailadress för syftet.
De 4 sista finns ju på Ratsit om du behöver?Då provar jag att maila domstolen och begär ut dom och protokollet så får vi se vad jag kan få ut.
Tror ni det räcker med att jag anger namn och personnummer(ej fyra sista för de kan jag inte) för att de ska hitta aktuell dom?
Kommer personen i fråga få reda på att jag begär ut det?
Jo det tänkte jag nog göra. Men jag undrar mest om det skickas ut info till personen som domen gäller att det begärts ut kopior på den? Hen kommer lätt lista ut att det är jag som begärt ut det..
Jo det tänkte jag nog göra. Men jag undrar mest om det skickas ut info till personen som domen gäller att det begärts ut kopior på den? Hen kommer lätt lista ut att det är jag som begärt ut det..