Lagdressyr?

T

Tebazz

Sökte efter trådar men hittade inga.

har läst länge på min klubbs hemsida att de ska ha en klubbtävling i dressyr. Jättekul tänkte jag, nu ska jag och pållen pröva våra vingar.
Men idag när jag skulle anmäla mig stod det att det var "lagdressyr". Vad menas med det? Måste man ha grönt kort och licens då?
För när jag tryckte på anmälan kom jag till en hemsida som kollade om jag hade ett licensnummer :confused:
jag fattar noll. Jag ville ju bara komma ut på en LC:1a och träna lite.

Sv: Lagdressyr?

Hej!

Det brukar vara en klass som kan vara en "lag dressyr klass" men det brukar stå tydligt vilken klass det gäller och om klassen även är öppen för inviduella starter (avd A o B). På klubbnivå har jag inte varit med om lagdressyr, just för det är EN klubbs tävling. Lag tävlan är klubbar vs klubbar. Inbjudningstävling kan jag tänka mig, men inte varit med om det.

Klubbtävling krävs inga licenser, likaså för inbjudningstävlingar. Lokala tävlingar krävs licens för din del och på regionala även hästen + du.

Lycka till
ps
Skicka länken via buke så kan jag gå in och kika på anmälningen och kanske förklara bättre :)

Jag tyckte det var jätteskumt. Det står klubbtävling, och och sen dressyr lag. Skickar länken både till hemsidan och anmälan så kan du kika
Anmälan
Hemsidan Klicka på tävlingar i kolumnen till vänster.

förstod inte riktigt ditt svar tror jag. Men man måste alltså ha en ryttarlicens, hästlicens, och ett grönt kort för att vara med? För när man klickar på propositionen står det ingenting om det. fattar noll.

Äger inget grönt kort, så jag kan inte vara med :(

jag tycker att det är väldigt klart i proppen...
Det är en klubbtävling i dressyr, det enda som krävs för att få vara med är medlemskap i klubben.
Sen kommer de anmälda även att lottas in i lag, detta ingår i tävlingen.

Men varför hamnar man på den konstiga sidan när man ska anmäla sig då? :confused:

Skriv in ditt namn. Sedan "jag finns inte med". När det nästa gång går att trycka "jag finns inte med" så kommer du till sidan där du kan anmäla utan att behöva ha licens. Det fungerade iaf när jag precis prövade med ett fiktivt namn.

Jasså? För jag testade, och det fungerade inte. men jag går in och testar igen :banana:

en liten fråga till.
Det står att man ska skriva i sin bankgiro nummer. varför ska man göra det? om de ska betala tillbaka anmälningsavgiften, eller?? Vet inte ens vad jag har :confused:
kanske kan hoppa över det fältet :p

Senast ändrad av en moderator:

ja det är för att de ska kunna betala tillbaka vid bortlottning.

men jag skulle inte tro att det behövs på en klubbtävling så strunta i det fältet.

Hmmm.. enklast är kanske att maila :rofl: Så slipper man fylla i en massa skumma saker, fast iof älskar jag att fylla i fält ;).
Hoppas bara jag är medlem i klubben fortfarande :o

Mja. de hade en lapp i ridhuset att de nya medlemar som anmälde sig efter den 31oktober 2006 behövde inte betala klubbavgift för år 2007. Anmälde mig i slutet av november 2006, men fick ändå hem en inbetalningslapp. Vet inte om de lade ner det i alla kuverten och bara skrev namn på efteråt, eller om jag förstod fel av lappen. Har i alla fall mailat de nu, så jag får se vad de säger om det.

Kan du inte ringa till den som är ansvarig då och be om lite hjälp med hur du ska anmäla dig och vad som krävs? Om de begär grönt kort av dig. Det står ju klart att du ska vara medlem och för detta krävs ju att du betalt medlemsavgift gällande 2007, är du osäker så kolla upp detta då.

Det står ju vem de hänvisar till med telefonnummer och allt i proppen. Det är ju svårt för oss och ge konkreta svar i och med att vi inte har någonting med tävlingsarrangemanget att göra.

Det min fråga egentligen var, vad lagdressyr är, och hur det går till. Också så om man behlvde grönt kort och licenser.
De svaren har jag redan fått svar på.
Skrev i mitt tidigare inlägg att jag kontaktat ansvarig, och väntar bara på svar från henne. Det var ingen frågan om att ni skulle veta det. Undrade bara hur jag skulle gå till väga med anmälningen

Men vad konstigt det lät. Jag skulle inte vilja rida i ett lag som jag inte valt själv.. :p

Men jag hoppas det går bra för dig iaf :)

Mjo, jag funderade också på det igår.
Jag vill ju ut och tävla, för att TÄVLA, och testa mina gränser lite. Men om jag får skyhöga poäng (mot all förmodan :p) och sen de andra i mitt lag gett sig ut på en tävling för att testa om de är redo, och knappt tränat och får låga poäng. Då blir man ju inte ens placerad även om man red en superritt.
Nu lät jag väldigt ego och snoffsig, men TÄNK om det skulle bli såhär.
Nästan så man skulle välja en högre klass för att få tävla med lite "seriösare" folk. Säger inte att de andra är seriösa, men LC är ju ett rätt enkelt program och därför kanske man väljer det om man inte är sådär jätteduktig.
Gaaah, vad snobbig jag låter. Inte alls min mening :o :cry: . Såå duktig är jag faktikst inte, men man vill ju bli placerad om man rider en bra ritt.

Men är det inte individuell placering också? Då spelar ju inte övriga lag ryttares resultat någon roll.
Se det från andra hållet i stället. Rider alla bra så får du både individuell plac OCH Lagplac.:)

Hmm... mjo, det klart.
vet inte om det var en indivuell placering också. det kanske det var, får kika igen.

Gäller bara att hyra transport och bil nu då.. suck

Liknande trådar

Tävling Hallå, Jag har fått för mig att börja tävla och hoppas snart ha mitt gröna kort. Sitter och läser TR och jag funderar på hur vissa...
Svar
6
· Visningar
2 566
Senast: mamman
·
Träning Tävling är aldrig något som har intresserat mig. Jag har alltid tyckt,och tycker att det är jättekul att hänga med som hästskötare...
Svar
4
· Visningar
1 411
Senast: svea
·
Western Är lite sugen på att åka ut med min lilla pålle nästa år,då han blir två,på lite tävlingar. Vad krävs för att kunna starta i tex...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: Fibusen
·
Ridning ok, har en fråga. Mamma sköter om hästen hemma i sverige åt mig och hon blev tipsad att använda stångbett, eller hackamore med bett...
Svar
13
· Visningar
2 823
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka