lagar på storlek..

Zizzy

Trådstartare
jag kan minsann inte hitta på jordbruksverket vart det står om lagar och regler ang katt och hundhållning..
Jag funderar på att bygga en kattgård ute, och ett tillhörade katthus, men måste ju då veta vad som är absoluta minimi-måtten på huset.

Jag har tänkt mig att det ska vara fint med fönster och våt tapeter på insidan för enkel rengöring.
Nät till kattgården har jag redan och stor del virke, men som sagt, vad är det minsta jag kan göra enligt lagen?
tror att missarna tycker det är roligare att sitta utomhus i kattgården än att vara inne och tråka sig hela sommmaren.

så ni kunniga, hjälp mig, vart hittar jag det på deras hemsida?
*har letat mig tokig*

tack på förhand.

Sv: lagar på storlek..

tack så mycket... men jag hittar bara gällande hund... bara för mig att leta vidare. ..

Ska katterna "bo" där eller kommer de kunna gå in i huset när det vill? Har de fri rörlighet därifrån finns det inga minimimått, det är bara om det är en mer permanent förvaring. (Tex om de ska vara där dagtid under sommaren och inte kan gå in när de vill)

tanken är väl mer kanske permanent förvaring då. Det skall vara fristående från huset. Typ att de har ett litet hus där de kan gå in vid dåligt väder, eler om det är för varmt.
Jag funnderade först på att bygga kattgård i anslutning till huset vid ena gaveln, med kattlucka i fönstret. Men jag tror inte vår hyresvärd går med på det.
(sen ska de givetvis få vara i huset ibland också, men jag tror att de kan vara gladare att få dels slippa hundarna och dels slippa vara inomhus. trevligare med frisk sommarluft.)

Ev ska jag köpa egen hane, och de har ju en tendens till att strila.. Så han och komips kanske skall få ett eget hus med kattgård. Men det är bara framtidsplaner.

ahh tack så jätte mycket!:bow: :bow:

Så till två katter kanske en lekstuga fungerar som utrymme?
(med rastgård på sidan.)
skulle ju bli lite gulligt om man fixade till det fint.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka