Laga reva i täcke

Görel

Trådstartare
Moderator
Hur skulle ni laga den här revan?

Bifogade filer

• 9838221C-3CDA-4941-8022-C18F6DFB0D20.webp
    9838221C-3CDA-4941-8022-C18F6DFB0D20.webp
    191,5 KB · Visningar: 153
Hur får ni in lappen under, petar ni in den genom hålet? Det är alltså ett fyllt täcke som fått revan.

Jag sätter också lapp (om det följt med täcket) eller silvertejp på insidan och jag pillar in det genom hålet. Är det en häst som "belastar" täcket mycket klistrar jag en lapp eller tejp också på utsidan. Mindre hål har lyckats hyfsat bra med att täcka med silikon över lappen/tejpen (som sitter under tyget)

Jag har också använt samma metod, pillar in en bit silvertejp eller tyg under och gummilim på. Är det inte en flik utan bara en liten reva sätter jag på lim bara.

Jag hade sytt för hand och sätt en lapp över eller bara limmat det jag sytt så de blir tätt.

Lagar med såna lappar man har till gummislang :) Sitter som berget och helt vattentätt :)

Bifogade filer

• 0B0E1A6F-28D2-4695-8A94-92A89FC059C5.webp
    0B0E1A6F-28D2-4695-8A94-92A89FC059C5.webp
    7,4 KB · Visningar: 65
Brukar laga alla revor med Horsewares täckeslim.
Små bara limma på revan, pressa och låta stå ett dygn.
Stora revor limmar jag en täckestygbit under yttermaterialet och sen limmar ihop revan. Håller kanon! Aldrig behövt sy, om inte täcket spruckit i själva sömmarna.

Brukar laga alla revor med Horsewares täckeslim.
Små bara limma på revan, pressa och låta stå ett dygn.
Stora revor limmar jag en täckestygbit under yttermaterialet och sen limmar ihop revan. Håller kanon! Aldrig behövt sy, om inte täcket spruckit i själva sömmarna.

Jag har också använt det, sen tänkte jag att det måste ju finnas nåt liknande som inte är specifikt till hästprylar (=dyrt), och hittade silikonlimmet.

Liknande trådar

Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
660
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2
Svar
39
· Visningar
1 071
Utrustning Är det någon som lagat utetäcke med gott resultat? Hur? Har för några v sedan köpt nytt täcke till häst. Valde att betala lite mer än...
Svar
19
· Visningar
1 428
Senast: skiesabove
·
Utrustning Vad är det för skillnad mellan övergångstäcke och vintertäcke?
Svar
9
· Visningar
327
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka