Laga innerfoder på flugtäcke

Corax

Trådstartare
Jag har ett Rambo Protector flugtäcke vars innerfoder gått sönder över manken.
Jag tänkte att jag skulle försöka laga det men har inget sånt tyg utan det glattaste här hemma är nog bävernylon.
Det är säkert mer hållbart/varmt (men ska bara sitta just över manke)men tänker att det kanske är någon här som kan tala om om det är en dålig idé pga andra orsaker.

Jag har ett Rambo Protector flugtäcke vars innerfoder gått sönder över manken.
Jag tänkte att jag skulle försöka laga det men har inget sånt tyg utan det glattaste här hemma är nog bävernylon.
Det är säkert mer hållbart/varmt (men ska bara sitta just över manke)men tänker att det kanske är någon här som kan tala om om det är en dålig idé pga andra orsaker.
Jag har en extremt känslig häst, som tyvärr fick skav av att ett täcke lagats med fin handsöm på insidan.

Det är svårt att få det bra, tror jag.
Kanske om "laglappen" funkar?

Alltså att du tejpar?

Jag har en extremt känslig häst, som tyvärr fick skav av att ett täcke lagats med fin handsöm på insidan.

Det är svårt att få det bra, tror jag.
Kanske om "laglappen" funkar?

Alltså att du tejpar?
Jag sydde på bävernylonet men har inte haft tillfälle att använda det än. Inga sömmar sitter så de kan skava. Sydde dessutom över kantbandet så det är mindre friktion där.
Laglapp hade inte gått att få dit på vettigt sätt då innertyget var obefintligt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 341
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 545
Senast: Jahaja
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 155
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 549
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar