Sv: Lag SM

Vad jag vet så ska det bli det! (frågade för några veckor sedan)

Fick höra att det ska komma upp info på sifs ungdomssida snart!

Jaha...då vet vi att Lag-SM kommer att gå på Wången i år!
Vad tycker ni om det då?
Visst är det Wången som ska vara Sveriges vackraste bana?

Jag tror iaf de kommer tappa många lag på det...eftersom det kommer många lag nerifrån landet. Kommer de från skåne orka åka så långt liksom? 2007 var det många fler lag än 2006, undrar hur många de blir i år. Hoppas det blir många iallafall. :)

Jag tänkte kvala .. tills jag fick veta att det var på Wången. ALDRIG att jag åker upp dit för att rida Lag-SM :p

samma här! Jag ville kvala men så såg jag att det var på Wången , jag orkar i varje fall inte åka en så lång bit för att tävla..:smirk:

Det låter som att det är många som tänker så... :(
Tänk vad bra det hade varit om Stockholm hade kunnat anordna det som det var tänkt från början! ;)

Här är en till som hade tänkt åka på uttagning, men jag åker inte till wången för ett Lag-SM tyvärr.

Om ni läser i Islandshästen nr 2 tror jag står det att Lag SM ska hållas i Wången.

Det blir kanske inte så många.
Det är 60 mil från Västerås så vad kan då de från Skåne ha :/

Jag gillar wången och egentligen är det väl schysst mot de från norrland... De får ju åka extremt långt när tävlingen är i skåne!

Men visst det blir ett större projekt när tävlingen är långt bort! Nu är jag för gammal för att själv vara med men jag hoppas att klubbens ungdomar inte blir allt för avskräckta.

Jo, men absolut! Ungdomarna i norrland har kanske inte kunnat vara med tidigare pga att de har haft för långt att åka så visst är det deras tur nu! Och Wången ska ju vara väldigt vackert har jag hört. ;) Hoppas verkligen att många kommer vara med ändå!!! Vart man än lägger det blir det ju långt för någon tyvärr...

Men ni som ev. ska åka. Hur gör ni med transport och så? Man får väl max åka 6-8 timmar i sträck...så hur gör man med det? Övernattar på vägen? *hm*

Det är VERKLIGEN fint! Underbar bana och härlig ridmiljö!

Vi har inte övernattat tidigare när vi har åkt till wången. (tävlat SM där 2003 o 2006) Stannat några gånger och erbjudit hästarna mat och vatten däremot. Tar ung. 9 h från söder om stockholm. Första gången åkte vi med egen transport. Andra gången lät vi hästen samåka med ett gäng andra i en stor lastbil!

Det kan ju vara lämpligt att hästarna är vana att transporteras dock...

Jo har förstått det. :d Skulle verkligen vara häftigt o rida där...
Men från Lkpg tar det ju ca 8-9 timmar med personbil, inklusive transport måste ta betydligt längre tid. Synd bara att päronen inte är lika positiva till att åka långt. :o ;)

Vad menas med transportvana då? :o
Vet du vad det kostar om man åker med större lastbil?

haha okej ^^
får ta reda på lite mer om det tror jag...PMa gärna om ni har nåt bra o tipsa om, transportföretag o så... :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter 20 lag är anmälda till årets lag-SM i dressyr som avgörs i Linköping den här helgen.
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det var dressyrbonanza hos Täby Ryttarsällskap i helgen när Folksam lag-SM för ponny avgjordes. Efter två dagars tävland var det...
Svar
0
· Visningar
53
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under helgen avgjordes tredje och sista omgången i tre zoner av ponnyallsvenskans elitserie. Sex lag är nu klara för lag-SM första...
Svar
0
· Visningar
108
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen avgjordes lag-SM i dressyr på Linköpings Fältrittklubb. Edsbyns Ridklubb red hem SM-guldet i dagens final.
Svar
0
· Visningar
136
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka