Sv: Lag-SM

:bow: tack alla!!!

Ja, nu i helgen funkade allt igen :)
Hade 49,5 i dressyren (han var såklart lite laddad, så traven blev lite för springig....)
Lyckades nolla hoppningen :bump: var hur fin som helst! Har bytt bett igen och det verkar funka!
Och i terrängen var det bara å gasa å styra :banana: Bästa rundan vi har gjort :bump:

Bilder får andra här stå för, för jag hade ingen kamera med mej :o

PrinceFair skrev:
:bow: tack alla!!!

Ja, nu i helgen funkade allt igen :)
Hade 49,5 i dressyren (han var såklart lite laddad, så traven blev lite för springig....)
Lyckades nolla hoppningen :bump: var hur fin som helst! Har bytt bett igen och det verkar funka!
Och i terrängen var det bara å gasa å styra :banana: Bästa rundan vi har gjort :bump:

Bilder får andra här stå för, för jag hade ingen kamera med mej :o
GRATTIS! :banana: :bump:
Va roligt, synd att jag inte var där och fick se :(

Lånar knapp

Såg att resultaten jag la ut var helt fel

Udden vann Hermanstorp tvåa och Gotland trea.

Murray skrev:
GRATTIS! :banana: :bump:
Va roligt, synd att jag inte var där och fick se :(
tack än en gång :bump:

och framförallt synd att du inte kunde vara där och rida den underbart fina terrängbanan.....men ni kommer igen, det vet jag ju :)

shady skrev:
Vad hände med dig? Mysko och kompani satt och väntade på dig i terrängen men dom såg att du kom och ledde hästen sedan.

Ja va hände egentligen? :crazy:

PrinceFair skrev:
tack än en gång :bump:

och framförallt synd att du inte kunde vara där och rida den underbart fina terrängbanan.....men ni kommer igen, det vet jag ju :)

Blir inget mantorp heller, känns inte okej att ha så lite tid på sig att sätta igång honom igen (knäet är fortfarande lite svullet). Troligtvis inget stångberga då heller. Så det är väl lite trist att sluta säsongen med botkyrka :smirk: . Ska alla fall få träna för sigges gamla tränare Johan Lundin, lite terräng o hoppning (om han förhoppningsvis är bra då) :)

Hmm jo min häst var aningens överladdad då han har fått ta det lugnt pga av en vrickning så han hade inte vart ute på en terrängbana på typ 2 månader, så han var helt överlycklig :angel:

Höll på å springa över stackars mamma flera gånger på väg ner till starten, han hoppade verkligen super på de första hindrena å sen när vi kom ner till 5:an som var ett upphopp å sen en stenmur med häck bakom å sen ett smalhinder bakom det så fick vi ett stort språng på häcken (som jag inte ville ha) :crazy: så blev det väldigt tajt till det smala hindret så vi fick en utbrytning, då blev han lite stirrig så när jag red på det andra gången studsade han fram typ...men så hoppade han det å sen gick spetsen bra, så kom vi ner mt coffin, var en rätt lång galoppsträcka där innan mot hemväg, å där tog han inte mina förhållningar riktigt så vi gled ut för mkt i svängen och fick taskig väg på coffin så då fick vi stopp där me :(

Men jag får va ganska nöjd ändå, det var rätt väntat att han skulle vara laddad. Har ju inte vart med om att han har vart så laddad innan så var lite knepigt och få honom att lyssna.

Men det går nor bättre nästa gång :)

Vi trodde det hade hänt något mycket värre! Eftersom vi såg dig leda hästen från banan, och dom ropade i högtalarna, "veterinär till framridingen, sjukvårdare..."

Man blev lite orolig.

Kul att du är nöjd, trots allt! :)

Näe det var inte värre än så och tur är ju det :bow:

Det var inte jag som råkade ut för något på framhoppningen, vet dock inte hur det gick för tjejen som trillade av, hörde nåt om att hon hade slagit i eller landat i det stora smala hindret som var på framhoppningen men jag vet inte alls om det stämmer :crazy:

Men jag och pålle kommer igen till nästa tävling, vi får hoppas att det går bättre då ;)

Bra att ni är ok båda två. Kommer igen det gör ni. Tjejen som for av på framhoppningen fick en kraftig hjärnskakning sa hennes pappa (tror jag det var), han var inne i fiket. Hade blivit hjärnröntgen när dom kom till lasarettet.

vet någon nummret till den fotografen som var där och fotograferade alla ekipagen???? han var där både lör och sön.han satte upp en lapp vid seketariatet men namn och nummer hur man kunde få tag i han tror jag....

Då var det nog han som stod med en stor kamera och som jag och Hugo nästan välte omkull när vi kom i full fräs i terrängen :o . Undrade vad det var för gubbe som tog kort.

rodie skrev:
vet någon nummret till den fotografen som var där och fotograferade alla ekipagen???? han var där både lör och sön.han satte upp en lapp vid seketariatet men namn och nummer hur man kunde få tag i han tror jag....

Shady kanske har nummret, PM:a henne om hon inte skriver i tråden å ser detta.
Annars, kolla i någon av alla bild trådar på Gnägg kan hända att du finns med där ju ;)
Men tänk på att alla bilder inte finns med, (upplagda)

LitenIsa skrev:
Då var det nog han som stod med en stor kamera och som jag och Hugo nästan välte omkull när vi kom i full fräs i terrängen :o . Undrade vad det var för gubbe som tog kort.

Det va nog han som va "inhyrd" att fota alla ryttare.

Visste inte ens om att det var en sådan fotograf där. Vore kul att se om han fick någon fin bild som man kan köpa av honom. Ska höra med Shady.

Liknande trådar

V
Fälttävlan Nu finns det bestämmelserna för årets Lag SM Fälttävlan ute på nätet. Max 3 D ponny (minst 2)och max 2 C ponny (minst 1) skall ingå i...
2
Svar
22
· Visningar
2 429
Senast: viktory
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Det har både kommit fler och färre lag till lag-SM i fälttävlan än vad arrangören räknat med. Totalt 22 anmälda lag är...
Svar
0
· Visningar
719
Senast: Gunnar
·
V
  • Låst
Fälttävlan Finns det några duktiga ponnyekipage i som tillhör Stockholms regionen som skulle vilja bilda allians inför LAG SM FÄLTTÄVLAN?Själv hade...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: LenaH
·
P
Fälttävlan Hej alla bukisar! Min syster ska rida lag-sm i fälttävlan för andra året i rad första helgen i september. Förra året var det askul...
2
Svar
35
· Visningar
3 332
Senast: Jozef
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar