S

Sprettur

Någon som vet vart jag kan hitta resultaten från helgens Lag-SM?

/Emma

Sv: Lag-SM

Landi/Gauti VANN!
Djarfur och Stormur låg tvåa och trea. Járnhestur 4a och Mökkur RS 5a :banana: .
Vallfari 8a, Ofgeigur/Eldir 7a och Gyda/Gnyfari 6a.
Geysir/Hestamanna diskades tyvärr från lag-tävlingen pga att de tävlat med en ryttare för lite i laget. Men de tog diverse placeringar individuellt.

Helgen har varit fantastiskt rolig och vädret underbart! Banan var ok (lite gropig enl. många), lagandan verkade vara stark hos alla och vi i Mökkur har haft en fin helg!

/Malin

Finns det ingen hemsida man kan hitta mer efter varje ekipage som ridit? Känner ju ett par tjejer som var med för Lag-SYD.

/Emma

Finns det ingen hemsida man kan hitta mer efter varje ekipage som ridit? Känner ju ett par tjejer som var med för Lag-SYD.

/Emma

jag skrev som jag gjorde för att jag inte kom ihåg vilket som blev trea och tvåa. Ser nu att det ser ut som jag menat att jag visste vem som var tvåa och trea - så var inte fallet.

Lag-SM har ingen egen hemsida, tyvärr. Men på SIFs hemsida under ungdom-->Lag-SM 2005 finns startlistorna i pdf.

/Malin

Freyr skrev:
jag skrev som jag gjorde för att jag inte kom ihåg vilket som blev trea och tvåa. Ser nu att det ser ut som jag menat att jag visste vem som var tvåa och trea - så var inte fallet.

Lag-SM har ingen egen hemsida, tyvärr. Men på SIFs hemsida under ungdom-->Lag-SM 2005 finns startlistorna i pdf.

/Malin
Startlistorna har jag hittat innan med, men jag ville se resultaten från de olika ekipagen.
Men det kommer kanske..

/Emma

Vill bara tillägga att jag blivit helt KÄR i Muninns "nickhäst" Muninn! Underbar!

/Malin

:o

Muninn tackar och bockar, han och jag hade en riktig kanonhelg med udnerbara lag-kamrater, väldigt rosa/glittrig banderoll ;) och härlig, härlig känsla i ridningen!

Idag vilar vi oss lite för nästa helg är det på't igen ;)

Gillade lilla Freyr också, hade varit jättekul att se dig rida honom!

f.ö undrar jag också om det finsn någon hemsida någonstans, hade varit roligt att se alla poängen osv.
Det komemr säkert snart upp på icelandichorse.se, skulel jag tro. Förra årets resultat är ju där!

Kram
/Maria och Macho-Muninn :D

Ja men det är Freyrs gamla ägare, den nya är liiite yngre. ;)

Själv diggar jag den lilla lipsillen helskarpt. :angel:

Boj skrev:
Ja men det är Freyrs gamla ägare, den nya är liiite yngre. ;)

Själv diggar jag den lilla lipsillen helskarpt. :angel:

..och lite lättare...

ja lille "lipis" håller än (man ser till och med hans tunga på min avatar :o )...men nya matte är än så länge lite "feather weight" för honom så han passar på att springa lite extra med henne. Men jag är jätteglad att han hamnat i ett så underbart bra hem!
Fick rida honom i tisdags och han kändes kanon! Han vet så väl vad som gäller när "gammel-matte" sitter upp. Jag fick en klump i halsen och "vad har jag gjort som sålde den här?"-känslan, men jag vet ju att vi var klara med varann och om inte han hade ett nytt hem så skulle inte jag ha min älskade Tindra!
Men ÅH, vad jag skulle villa tävla honom i en femgång en gång till!

Han har det så bäst nu!

tips: Lite bilder från Sthlm-regionen uttagning (MöRS ekipage) har kommit in på vår hemsida: www.mokkur.com

/Malin

För er som inte sett "lipis" så ser han ut såhär:

freyrdressyr2.jpg

Freyr med nya matte tävlar dressyr

/Malin

:rofl: den var bra! Tänk att jag aldrig kommit på att säga den? När han är riktigt satt på rumpan och lätt i munnen drar han in tungan.

Tack för kortet förrästen!

/Malin

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under helgen avgjordes tredje och sista omgången i tre zoner av ponnyallsvenskans elitserie. Sex lag är nu klara för lag-SM första...
Svar
0
· Visningar
108
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 20 lag är anmälda till årets lag-SM i dressyr som avgörs i Linköping den här helgen.
Svar
0
· Visningar
90
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen avgjordes lag-SM i dressyr på Linköpings Fältrittklubb. Edsbyns Ridklubb red hem SM-guldet i dagens final.
Svar
0
· Visningar
136
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det var många debutanter i lagen när lag-SM i miunted games avgjordes under sista helgen i spetember. – Vi har väldigt bra samspel...
Svar
0
· Visningar
212
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka