Låg proteinhalt.

Lilljessicah

Trådstartare
Vad finns det för bra foder för känsliga hundar med lågt protein?

Googlade lite och hittade Standardt Mild.
Någon erfarenhet?

Som en del av er vet så har jag haft den stora hunden på allergiutredning i ca 3 månader tillbaka.
Och på senaste besöket ville veterinären att jag skulle kolla på detta lite mer.
Han har gått på ett veterinärfoder med specialämnen under en tid nu utan resultat, och både jag och min vet börjar få slut på ideèr.
Han blev inte heller bättre med KLASS färskfoder.

Det var då det slog mig att en del staffar är ofta känsliga för protein.
Dock har han inga utslag, men det kan ju ge reaktioner ändå.

Funderade också på om någon gett sin hund Dermoscent tabletter?
Vi börjar bli rådlösa.. :smirk:

Sv: Låg proteinhalt.

Hur visar sig allergin på din hund? Har inte varit med från början eftersom jag är alldeles ny här.

Finns fler foder med lite lägre proteinhalt. Många "risfoder" typ lamm & ris, kyckling & ris har lägre proteinhalt. Lammkött sägs skall vara ett mycket bra protein för hundar och speciellt då känsliga hundar.

Tex. Robur har ett foder som tom. heter Low Protein.
Själv skulle nog jag prova ett lamm & ris foder av bra kvalitet.

Lycka till i fodervimlet.

Väldigt många

Bla

Eukanuba Sensitive Skin
Royal Canin Sensitive Skin
Änglamark
Magnussons Meat & Bisquit
Kronch Laxfoder
Veterinärfoder i/d
Veterinärfoder z/d
KLASS färskfoder

m.m.

Nu vill jag försöka med ett helfoder med lågt protein, och utan spannmåll då.

Har kikat lite på JW Fisk, och Standardt Mild.

Min staff har problem med allergi, vi vet inte riktigt vad det är ännu. Pricktest säger att det är foderallergi men problemen är bara mellan mars/april till okt/nov så det måste vara någonting annat oxå isåfall. Ska ta ett nytt veterinärbesök snart igen.

Jag provade vid ett tillfälle vanlig standart och gillade det fodret (hunden gillade det oxå och mådde bra på det). Har oxå sett att många med bull and terrier hundar använder just det fodret. Det är inte speciellt dyrt så du kan juh alltid prova med det.

Just nu äter min gris Hills z/d.

Ja det är ju det här med staffar och protein som kan kärva ibland.
Min äter också Hills z/d nu.

Jag funderar på Standardt eller James Wellbeloved Fisk.
JW Fisk har ju lite mer Omega 3 som brukar få sprutt på pälsen också.

Himla jobbigt när det krånglar och veterinären börjar få slut på ideèr.:smirk:

JWB har jag oxå gett till min men han funkade inte alls på det. Vart mjällig och sunkig i pälsen samt att hans bajs inte var ok tycker jag. Han gillade inte den maten riktigt heller.

Usch det är knepigt det där! Man tycker juh så synd om hunden oxå.

Har en hund med liknande problem. Var hos veterinären för några dagar sedan och fick då tips om ett foder som vi ska testa nu. Men bara för att jag skulle ge dig tips så kommer jag inte ihåg vad tusan det hette. Men veterinär sa att det var ett väldigt bra foder för allergi, strulande magar osv. Ska kolla vad det hette, skickat med sambo lappen så kan inte kolla just nu. Jag återkommer med namnet :)

Har en hund med liknande problem. Var hos veterinären för några dagar sedan och fick då tips om ett foder som vi ska testa nu. Men bara för att jag skulle ge dig tips så kommer jag inte ihåg vad tusan det hette. Men veterinär sa att det var ett väldigt bra foder för allergi, strulande magar osv. Ska kolla vad det hette, skickat med sambo lappen så kan inte kolla just nu. Jag återkommer med namnet :)

Jag vill också veta!!

Jag vet flera dalmatiner (som ofta är proteinkänsliga) som äter standardt mild och mår bra på det :)

Jag vet flera dalmatiner (som ofta är proteinkänsliga) som äter standardt mild och mår bra på det :)

Okej. Men det verkar inte vara ett helfoder?
Men det kanske det är ändå?

Nu fick jag beslutsångest.
JWB Fisk med Omega 3 eller Standardt Mild?

Finns det något tillskott med Omega 3 man kan ge?
Eller är det bara genom fisken?

Här har du lite info om Standardt Míld

STANDARDT ORIGINAL MILD - För hundar med speciella näringsbehov
Är ett fullfoder och har anpassat energi och näringsnivåer för hunden som behöver en protein- och mineralreducerad kost under långsiktig utfodring.
Original Mild är ett foder som innehåller +90% lammköttmjöl. Lamm har milda lättsmälta proteiner som lugnar känsliga instabila magar. Lammkött är rikt på naturligt karnitin en aminosyra som ökar fettförbränningen.
Original Mild har lågt proteininnehåll och kan därför användas som ett halvfoder för en hund med ett normalt näringsbehov.

Okej. Hm.
Jag tror jag åker och köper en säck Standardt Mild imorgon och börja vänja in honom på, och sedan komplettera med linfröolja om ett par veckor.
Har honom på det minst 3 månader och hoppas på bra resultat.

Jag hann inte skriva mer när jag var inne förut, var tvungen att
gå ut med hundarna. Iallaf, min Chow Chow hanne som har
haft diverse problem äter sedan flera år Specific CDD och jag
är så glad att jag började med det fodret på honom.
Han mår helt enkelt inte bra på foder med höga proteinvärden.
Vilka problem har du haft på din hund?

Liknande trådar

Hundhälsa Behöver tips om mat till känsliga magar. Jag har 2 flacoated retriever tikar. Vi körde Priima's färskfoder bra länge, och det funkade...
2
Svar
24
· Visningar
8 181
Senast: sooetnos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka