Lämplig timlön

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fjunet

Vad tycker ni är en lämplig timlön för barnvakt/barnflicka? :confused:
 
Sv: Lämplig timlön

Det beror nog lite på åldern tycker jag.
 
Sv: Lämplig timlön

Skitsvårt ! Vi behöver barnvakt ca 2-3 ggr/mån då vi båda jobbar samtidigt. Det är mellan 21:20 0ch ca 23:30 som någon måste sitta hos oss... Barnen (2 st 8 och 2 år) sover ju men de kan ju inte vara själva... En grannfru (50 år) kommer upp och hjälper oss:) Toppen toppen ! Hon ville inte ha ett öre men jag tvingade henne att ta emot 100/gång (det är verkligen inte mycket)för annars hade det inte känts bra för oss!
Men som sagt det är inte lätt att veta hur mycket.. Fråga tjejen vad hon vill ha så kanske ni kan komma fram till nåt:banana:
 
Sv: Lämplig timlön

Tjejen ifråga är jag ;) Ville mest höra från er hur mycket ni hade varit villiga att betala.
 
Sv: Lämplig timlön

A ha !! Hur ofta ska du passa? Hur många barn? Är det passning i barnens hem? Dag eller kväll? (Behöver du "ut och flänga" med dem?) Svårt att komma med förslag om man inte vet mer:angel:
 
Sv: Lämplig timlön

Det är passning i barnens hem, både dag och kväll. Mer vet jag inte eftersom jag inte satt ut annons ännu :D
 
Sv: Lämplig timlön

Fy vad svårt:crazy: Jag vågar inte ens gissa! Sätt ut en annons och se vad föräldrarna svarar... vad de tycker är rimligt. Så kan du avgöra då! Hoppas du får bättre svar från nån annan än mig:bump:
 
Sv: Lämplig timlön

Här där jag bor finns en förening som tillhandahåller barnvakter :) Man "beställer" som förälder via föreningen och som hugad barnvakt anmäler man sig också till föreningen. Sen har man förstås "samma" barnvakt varje gång. Som förälder betalar man mot motsvarande ca 40 kr per timme.
 
Sv: Lämplig timlön

Ingen aning i sverige men har i england varierar det.
Fran sa hutlost lite som 5-6000/manaden (fast inklusive bil, internet, fria utlandssamtal, mat osv) till 16-17000 inklusive boende.

Om man inte bor med familjen sa brukar en vanlig lon vara pa ca 90kr/h

Samma som hastjobb med andra ord. Daligt betalt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har en väldigt frustrerad tjej här hemma just nu. Hon vill snickra, sy och skapa saker och vi har inte riktigt rätt material till...
2
Svar
29
· Visningar
1 546
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 651
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 891
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 515
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Jämställt förhållande
  • Cameo

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp