Lämna hästen på utbildning - vad gäller?

kolblakkur

Trådstartare
Tänkte lämna iväg mina två femåringar på inkörning till våren/sommaren. Har dock aldrig lämnat iväg på utbildning, så jag undrar lite vad jag ska tänka på? :) Kontrakt förstår jag, men hur brukar det fungera med försäkring osv? Vad brukar gälla om hästen skadar sig under utbildningstiden?
 
Jag brukar ha o kontraktet att ägaren står för ev veterinärkostnader. Hästen skall vara försäkrad och lämnas på hästägarensansvar.
Skadar den sig får ägaren stå för ev kostnader
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 091
Senast: valy
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 518
Senast: super
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 680
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 358
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp