Lådträna kattunge

C

Cettan

Mina 5 veckors kattungar har äntligen börjat äta riktig mat. Det är fortfarande lite trugande ibörjan, men de får i sig den tillslut iallafall. Man då är frågan hur gör man med lådträningen. Jag har hört att mammorna slutar sköta det åt ungarna när de inte får mat av sin mamma längre. Men samtidigt så diar ju ungarna också. Jag har gjort iordning en låda med klumpfri sand, men sen då? De har precis ätit nu och visar inga tecken på att vilja göra någonting annat än leka. Några bra knep?

Sv: Lådträna kattunge

Jag ställde ner en liten låda med låga kanter när dom var runt 3 veckor. Satte ner kattungarna där en och en och krafsade lite mer deras tassar i så dom märkte att det gick att krafsa. Sen gjorde jag inget mer, dom skötte det själva. Det är viktigt att dom inte är på för stor yta, precis som människobarn så är det roligare att leka än att känna efter om man är kissnödig så olyckor händer oftare om dom inte hinner till lådan i tid.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 848
Senast: fixi
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 306
Senast: Otherside
·
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 361
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 093
Senast: Skorpion76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare