Läderstövlar

E

Express_Pearl

Hittade många olika trådar om detta men gör en ny för ja hittade inte riktigt svar på mina frågor..

Köpte ett par läderstövlar idag och dom var för små i vaden. Men passar i foten, jag köpte de begagnade och hade inte så mycket pengar att lägga ut så jag blev överlycklig när jag hittade stövlar i min skostorlek för en billig peng men när jag provade dom fick jag inte på mej dom.. :o Så då undrar jag vad är bäst att vidga stövlarna eller sätta i dragkedja? Vad är billigast och vad kostar det? Hur lång tid tar det?

Sv: Läderstövlar

Vidga dem! Ingreppet är inte alls så stort som att skära upp och sätta i dragkedja. Tyvärr är det inte många skomakare som kan sätta i en dragkedja så det blir snyggt, och det är ju himla trist om man får stövlarna förstörda.
Att lästa ut stövlarna kostar inte speciellt mycket, 150 kr kanske. Ma kan vidga 2 cm sålänge lädret inte är behandlat eller lackat.
Se bara till att börja använda stövlarna direkt, för får de stå en längre tid är det risk att de drar ihop sig igen!
Lycka till!

Sv: Läderstövlar

Våld och vaselin! Skämt åsido. Jag håller med ovanstående, förutsatt att de inte är alldeles hättesmå är det inga problem att vidga.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar