läderridstövlar !

K

kosmos

Hade nu tänkt att köpa mig mina första läderridstövlar. Vilka kan ni rekomendera, som inte kostar skjotan? Och vart får man tag på dem?

Mvh Emmy :)

Sv: läderridstövlar !

Jag köpte mina nya stövlar på Svensk Ridsport.
Det är ett par Glen Gordon som är rätt smala vid vaderna. (Har haft problem med att hitta bra stövlar som satt bra där men dem satt perfekt) Så dem som har små vader är dem att rekomendera.

Hoppstövlar med snörning & dragkedja bak. Rätt smala runt foten.

Tror dem kostade 3500 kr. (vet ej säkert, mamma köpte :D)

Gör ont som f*n att gå i i börjar men efter ett tag blir dem mjuka och smidiga.

Gör inte som jag och tävla i dem dagen efter ni köpt dem :crazy: ajajaj..

hejsna vart köpte du dina glen gordon stövlar?

jag köpte ett par handsydda felini från italien. utgående modell som såldes på falserbo. kostade 1500 ca.

ja inte de röda. ska prova mig ett par i mogon. men jag skulle vilja ha de som de gjorde reklam om innan stöveln kom. de var ju svarta med röd kant isället för vit eller grå. den var cool.:love:

på sharpman finns dom. de har nog hela sortimentet. var och klämde på skorna idag. emn ska nog köpa mig att par stövlar. det var det skönaste jag någonsin haft på mig..

Jag har ett par Equi-comfort. Kostade endast 1300 på gbg mässan!
IMGP3535.jpg

lite OT känner mig något förvirrad, tretorn gör väl gummi stövlar? gör dem ridstövlar?:eek: :confused::p

lite OT känner mig något förvirrad, tretorn gör väl gummi stövlar? gör dem ridstövlar?:eek: :confused::p
Malin har i sammarbete med dem tagit fram en ny "exclusiv" stövel i någon annat material som ska göra att ryttaren får bättre skänkelläge eller ngt. . Skit ful o säkert apdyr!

Nu tog du väl allt i? Haha. Den är dööcool och inte alls dyr.
Visst kan jag hålla med om att de röda är ganska skarp färg på men man kan ju välja en svart variant :D
De "dyra" kostar 3999:- inte så farligt dyrt tycker inte jag. Man behöver bara prova ut storleken på foten, eftersom den är sån snörning kan man spänna åt och lossa hur man vill, så de passar alla :D

sen finns det en billigare varian,. men den är utan snörning och kostar ca 2500:- inte dyrt.

Senast ändrad av en moderator:

Comfort 2350:-
36150020.jpg

Advance 3850:-
36150010.jpg

Shortchaps Midcut 900:-
36050010.jpg

Ridsko 1200:-
36160010.jpg

Fula är dem iallfall, och 4000 är ganska mkt pengar tycker jag :p, lägger hellre på andra saker, så som träningar o andra saker till min häst.
De utan snörning var väl lite bättre... de andra ser ut som pepparkaks skor typ
:crazy::D

nej nej 4000? :eek: det är ju knappt någonting för ett par stövlar? De ska ju hålla också. det känar man ju på i längden att köpa ett par som kostar lite mer än ett par som är blilliga som bara håller i ett år. Men vilken tur att papparkakor är så goda då :p och de utan snörning tycker jag ser lite konstiga ut. jag ska iaf köpa mig ett par! :D

Liknande trådar

Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
618
Senast: tara
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 235
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
927
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej! En av mina hundar får inte plats i buren bak i bilen och behöver därför åka bältad i baksätet. Vi har hittills bara haft en filt...
Svar
13
· Visningar
916
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka