Läderremmar??

gutenviks

Trådstartare
Är det någon som vet var man kan få tag i sådana läderremmar som man knyter fast tyglarna i bettet med.
:confused: Själva slobben (heter den så?) är hel och tygeln, utan det är dom smala remmarna man knyter ihop allt med. :eek::mad:
Det gick sönder idag när jag var ute i skogen, fastnade i en gren. Grenen gick inte av men remmern!!
Tur att tyglarna är så pass långa att man kan hålla dom dubbelt!!
Mina kompisar bara garvade rått :crazy: hela.... vägen..... hem.

Sv: Läderremmar??

En skomakare borde ju ha liknande remmar hemma, och en del repslagerier tror jag också har, de är säkert inte särskilt svåra att göra själv heller om man köper en bit läder av bra kvalitet och klipper till själv.

jag köpte nya remmar på en hästsportsbutik som även tar in prylar och lagar.

Himla praktiskt med westerntyglar när tygeln råkar gå av ja! ;) När jag ramlade av och skadade mig trampade han av tygeln. Eftersom jag var mitt ute i skogen var jag tvungen att sitta upp på honom igen fastän ena tygeln var borta, men den som var kvar kunde jag KNYTA i andra bettringen iaf, trots att det var såna riktigt tunga westerntyglar. Tur att den var lång iaf. :)

Ja, av min händelse i skogen har jag lärt mig att alltid ha en bit snöre i fickan. ;) Mina tyglar är också tunga och grova, det är inte lätt att binda dom.

Bill de e naturligtvis smartast i stan. Läderremmar är att föredra. Det är meningen att de ska kunna brista om hästen trampar på tygeln av någon outgrundlig anledning.

Bill de e naturligtvis smartast i stan. Läderremmar är att föredra. Det är meningen att de ska kunna brista om hästen trampar på tygeln av någon outgrundlig anledning.

Vilket föredrar du att remmen går av eller att munnen skadas?;)

Är det någon som vet var man kan få tag i sådana läderremmar som man knyter fast tyglarna i bettet med.
:confused: Själva slobben (heter den så?) är hel och tygeln, utan det är dom smala remmarna man knyter ihop allt med. :eek::mad:
Det gick sönder idag när jag var ute i skogen, fastnade i en gren. Grenen gick inte av men remmern!!
Tur att tyglarna är så pass långa att man kan hålla dom dubbelt!!
Mina kompisar bara garvade rått :crazy: hela.... vägen..... hem.

Det finns läder remmar i de flästa hobby affärer:)

Ja, nu har jag fixat hem ett antal läderremmar från mtshastsport. Kostade inte så hemskt mycket.
Fattar inte att jag inte köpte hem såna tidigare, har alltid känt att fästena är lite osäkra.
Men, men, sent ska syndaren vakna!

Liknande trådar

Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 088
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 785
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat