Läderhalsband i STORA storlekar!

V

Vinga

Är på jakt efter snygga läderhalsband (gärna med diskret "dekoration") i större storlekar ( minst 70cm), alla affärer jag pratat med har ej/tar ej hem så stora...

Letat runt på nätet utan större lycka... Någon här som har tips?
 
Sv: Läderhalsband i STORA storlekar!

Knata till en sadelmakare och beställ. Ska det vara enkelt utan krusiduller blir det inte så dyrt.
 
Sv: Läderhalsband i STORA storlekar!

Granngården brukar ha stor sortering, även hundbutiker. Annars kan de säkert ta hem. Hoppas du hittar något.
 
Sv: Läderhalsband i STORA storlekar!

pimpmydog.se har halsband upp till 74 cm. jävligt snygga åxå!
 
Sv: Läderhalsband i STORA storlekar!

pimpmydog.se har halsband upp till 74 cm. jävligt snygga åxå!

Jo jag vet... Har försökt beställa därifrån men det fungerar ej, och mailen verkar de inte svara på, lagt ner???

Till er andra: Granngården här har 60-65 som max och det har hunden växt ifrån :mad:

sadelmakare har jag också tänkt på men den jag anlitar hade min sadel i 6 mån. för en enklare rep. hur lång tid tar då inte ett halsband:angel:

Tack för tipsen!
 
Sv: Läderhalsband i STORA storlekar!

jaha, va konstigt:crazy:

hoppas verkligen inte dom lagt ner vill ju beställa därifrån ju=(
 
Sv: Läderhalsband i STORA storlekar!

En kompis till mig specialbeställde från USA vet jag, men så seriös kanske man inte alltid är... :p
Som någon sa, sadelmakare, kan säkert fixa ett smidigt, enklare halsband utan krussiduller och under överpris.

Min kompis beställde ett gigantiskt halsband, med stora nitar till sin napolitansk mastiff.
Hennes ena son kunde ha halsbandet som skärp...:D
 
Sv: Läderhalsband i STORA storlekar!

Varför inte en gamal vanlig hederlig kätting? Eller blir man hyvlad om man har sånna funderingar? :D
 
Sv: Läderhalsband i STORA storlekar!

Dom har ett på hööks upp till 75, kanske inte så diskret, men rätt så snyggt om man gillar breda halsband!
 
Sv: Läderhalsband i STORA storlekar!

Har du ingen som syr träns och sånt i din närhet. Kan säkert hjälpa dig, och det behöver inte bli så dyrt heller.
 
Sv: Läderhalsband i STORA storlekar!

Jag beställde ett från Teba till min en Leonberger hane. Svart med en fläta ovanpå, det finns upp till 75 cm. http://www.teba.se/ Klicka på halsband/läderhalsband/svarta läderhalsband. Ett tips, åk till någon utställning i närheten. Jag köpte ett halvtryp i läder 75 cm, på en utställning för något år sedan :) Du kanske kan be "din" lokala Granngården butik att beställa hem större storlekar i halsband, Gg:n här hemma har halsband i stora storlekar bl.a. ett halvstryp som är ställbart, kedjor m.m. :)
 
Sv: Läderhalsband i STORA storlekar!

Jag beställde ett från Teba till min en Leonberger hane. Svart med en fläta ovanpå, det finns upp till 75 cm. http://www.teba.se/ Klicka på halsband/läderhalsband/svarta läderhalsband. Ett tips, åk till någon utställning i närheten. Jag köpte ett halvtryp i läder 75 cm, på en utställning för något år sedan :) Du kanske kan be "din" lokala Granngården butik att beställa hem större storlekar i halsband, Gg:n här hemma har halsband i stora storlekar bl.a. ett halvstryp som är ställbart, kedjor m.m. :)


Det såg helt ok ut, tackar :bow:

"min" GG kunde inte ta hem större storlekar enligt den jag pratade med, tyvärr för där har jag annnars hittat stilen jag vill ha...

har även fått tips via PM om en nystartad läderverkstad i Helsingborg som verkar ha vad jag söker :)

Tack för alla tips :bow:
 
Sv: Läderhalsband i STORA storlekar!

Det såg helt ok ut, tackar :bow:

"min" GG kunde inte ta hem större storlekar enligt den jag pratade med, tyvärr för där har jag annnars hittat stilen jag vill ha...

har även fått tips via PM om en nystartad läderverkstad i Helsingborg som verkar ha vad jag söker :)

Tack för alla tips :bow:

Tänk att det ska vara så olika från Gg till Gg men lite dålig stil är det allt. "Min" Gg tar hem saker om man ber om det men om jag inte minns fel så har hon som har hand om djurtillbehören en stor hund eller om det var hennes syster så det kanske är därför :)

Lycka till i letandet! =)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 361
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 185
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp