Ladda upp pdf till facebook?

bettysmatte

Trådstartare
Jag skulle gärna vilja dela med mig att Kapitel 1 av min bok till mina facebook-vänner, men upptäckte att det inte går att ladda upp en pdf (eller Word-fil) till min profil.... :cautious: Finns det något annat smart sätt att göra detta på? Jag kan ju knappast kopiera in 16 boksidor i "lilla rutan"...... :eek:
 
Jag skulle gärna vilja dela med mig att Kapitel 1 av min bok till mina facebook-vänner, men upptäckte att det inte går att ladda upp en pdf (eller Word-fil) till min profil.... :cautious: Finns det något annat smart sätt att göra detta på? Jag kan ju knappast kopiera in 16 boksidor i "lilla rutan"...... :eek:
Jag vet att vår ridskolechef brukar dela word dokument i gruppen vi har för oss värdinnor, när man klickar på den länken öppnas det i word eller va man nu har för program. Vet dock inte om det har någon filstorleks begränsning förstås.
Annars funkar t ex. dropbox att ladda ner pdf från, man får skapa en öppen mapp som folk kommer åt. Finns fler tjänster, vet inte om Mediafire finns kvar, där minns jag man kunde ladda upp och sen lösenordsskydda för att komma åt nedladdningen var man tvungen att ha lösenordet.
 
Gör en grupp för din bok.
I en sådan, och som dess administratör, kan du ladda upp filer. Se'n får dina vänner gå med i den gruppen, om de vill läsa ditt kapitel. Och andra än dina FB-vänner också, om du släpper in dem i gruppen - och har dess innehåll dolt för icke gruppmedlemmar.
 
Gör en grupp för din bok.
I en sådan, och som dess administratör, kan du ladda upp filer. Se'n får dina vänner gå med i den gruppen, om de vill läsa ditt kapitel. Och andra än dina FB-vänner också, om du släpper in dem i gruppen - och har dess innehåll dolt för icke gruppmedlemmar.
Det var ju en bra idé.... :up: Lite konstigt bara att man inte kan ladda upp pdf- och wordfiler till profil utan bara till grupp.... O_o
 
Gör en grupp för din bok.
I en sådan, och som dess administratör, kan du ladda upp filer. Se'n får dina vänner gå med i den gruppen, om de vill läsa ditt kapitel. Och andra än dina FB-vänner också, om du släpper in dem i gruppen - och har dess innehåll dolt för icke gruppmedlemmar.
Hrm. Grupp skapad. Jag har testat att ladda upp filen (pdf) i ett inlägg i min grupp. Det gick bra, men när jag klickar på filen så vill den spara istället för att öppna automatiskt. Ska det vara så :confused: ??
 
Hrm. Grupp skapad. Jag har testat att ladda upp filen (pdf) i ett inlägg i min grupp. Det gick bra, men när jag klickar på filen så vill den spara istället för att öppna automatiskt. Ska det vara så :confused: ??
Det beror helt på va du har för inställningar på datorn. På min dator har jag ställt in så jag kan välja mellan att spara och öppna.
 
Fast jag tror inte att den brukar vilja spara när jag klickar på någon annans dokument. Då tror jag att den väljer att öppna direkt...... (Tror jag :o )
Det går att ställa in i webbläsaren hur man vill att den ska hantera hur man gör när man ska ladda ner filer eller öppna dom, det är olika för varje person hur den vill ha det. Så inget jag hade oroat mig över så länge det funkar och de kan se innehållet i filen. :)
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta är en beskrivning av hur man kan göra om den användarbild (avatar) man vill ha är för stor för det nya forumet. Nuförtiden får ju...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 184
Senast: Ceta
·
Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp