Ladda ner musik

Minelli

Trådstartare
Jag vet inte om jag är dum men när jag ska ladda ner musik från Cdon eller liknade så finns låtarna oftast bara som WMA-filer och dessa kan jag inte lyssna på i min MP3 spelare. Kan jag på nåt sätt ändra de till MP3-format? Eller måste man vara olaglig och ladda ner via fildelningsprogrammen? Jag har Audiograbber för att kunna göra om CD-skivor men jag kan inte hitta att man kan ändrat nåt annat i de programmet.
 
Sv: Ladda ner musik

Aj aj aj Detta är inte så lätt.
Att företag kör WMA filer är att de har bättre kopieringskydd en Mp3.

Man tycker själv att man ska få konventera om från WMA till Mp3 men det kan finns två risker med det.

1)
De avtal du godkände på CDon förbjuder dig att göra det.

2)
Att enligt lagstift att du inte för göra om formatet från skyddad till oskyddad.

Är lite gråzone där så jag vet faktist inte men du kan läsa mer här

http://www.tydal.nu/article/99
 
Sv: Ladda ner musik

Det är synd sånt där. Det är ju värdelöst att köpa musik över nätet om man inte får använda den på annat sätt än att spela upp i just den dator som man laddade ned den till...
 
Sv: Ladda ner musik

Men jag har en väldigt ond plan mot detta - har man köpt en låt måste man få ladda hem den.

Om du inte vill ta intiativet själv kan du alltid fråga bandet. Ha en bra dag.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har under lång tid ej kunnat ladda ner PDF-filer på min dator, det kommer bara genast upp en ruta där det står Internet Explorer har...
Svar
7
· Visningar
1 815
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Jag köpte min telefon i februari och har fortfarande inte lyckats klura ut hur jag ska föra över musik till den. Har gått igenom...
Svar
6
· Visningar
4 675
Senast: iNHALE
·
IT & mobiler Hej. Jag var hos fotograf idag och tog ca 600 bilder. Fick skivor med mig hem med bilderna i RAW format (Det exakta formatet är Canon...
Svar
2
· Visningar
1 549
Senast: Baka_kun
·
N
IT & mobiler Hur är det tänkt att man ska dra nytta av de låter man köpt via itunes när de inte är i mp3format??? Det enda sättet som jag kommit på...
Svar
17
· Visningar
1 499
Senast: Rednex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp