lactacyd kan man ha det?

annie_cool

Trådstartare
Hej vet inte om denna tråd ska ligga här elelr om den ska flyttas men har tänkt på detta ett bra tag nu kan man använda lactacyd till det känsliga området slidan elelr området kring det kanske inte i men runt om? Då den tvålen är mild och ska vara bra till att tvätta såna området då jag själv använder just den tvålen så men kan man ha det till ston? Har ett sto som jag behöver tvätta just där men för tillfället så har jag bara vanligt vatten vist det tar bort det värsta men hon har mycket skitt där då hon har under en lång period varit lös i magen nu är det bättre svårt att föklara med ord hur det ser ut .

Okej får fortsätta med det jag gör då. Hon är då inte så villig när jag är där men vill ju att det swr fint och inte blir infekterat.

Lactacyd använde vi med station när jag jobbade med det också. Jag tvättar även alla sår med lactacyd och vatten, lärd av en veterinär att göra det och har fortsatt så. Funkar hur bra som helst.

Skulle aldrig använda lactacyd på känsliga ställen. Enda tvålen jag någonsin har fått en allergisk reaktion av så den är långt ifrån så ”snäll” som det påstås.

Skulle aldrig använda lactacyd på känsliga ställen. Enda tvålen jag någonsin har fått en allergisk reaktion av så den är långt ifrån så ”snäll” som det påstås.
Fast bara för att du är allergisk mot den behöver den ju inte vara hemsk?

TS:
Jag tycker att lactacyd är bra, använder både till rumpan (valack) och till sårtvätt. Hästarna verkar inte tycker att den svider i sår och den gör rent bra men är ändå väldigt enkel att skölja bort till skillnad från till exempel schampo som jag använder i svansen inför tävling.

Om hästen tål den på resten av kroppen skulle jag absolut köra på men såklart tvättar du bara på utsidan!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 270
Senast: Tassa
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 435
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama