Läckande flaskor!

nyponros

Trådstartare
HUR gör man för att vattenflaskor av vanlig modell inte ska läcka?

ALLA jag provat gör det, den största modellen vattenflaska är slut morgonen efter om jag fyller på den på kvällen. Då har jag fyra små marsvinshonor som inte borde dricka såå mkt.

Jag fyller på ända upp, skruvar på korken ordentligt och så... De är inte gamla heller.

ngra tips till desperat?

Sv: Läckande flaskor!

Vissa marsvin har som en sport att tömma flaskorna utan att dricka upp det. Kanske någon av dina har kommit på knepet.

Jag ahr tänkt lite på det också, isf är det gammeltanten som håller på, hon brukar hitta på en massa bus;)

Det känns onödigt att behöva byta flera gånger per dygn, men samtidigt känns skål ohygieniskt.

Eller kan man ställa en skål uppe på en tegelsten elelr så, så det inte kommer in så mkt spån?

Kanske ha både och, ifall jag inte är hemma och de är utan vatten flera timmar?

Jag har tre upp nu, en liten och två stoora.

Fler känns faktiskt inte som ett lockande alternativ att byta dagligen:angel:

Vilken typ av flaskor är det? Jag har inga problem med dom som är av hårdplast och är genomskinliga men de som är av mjukare plast kan droppa mycket. Med dom kan man göra så att man fyller upp flaskan och trycker sedan ut lite vatten så att det bildas ett vacuum. Kanske något att prova?

jag har två av de klassiska genomskinliga med röd kork, och en som är lite vitare i plasten, med grön korrk.

Ska absolut prova det du skrev!:)

Jag har haft samma problem som du men för mig har det hjälpt att skruva korken lite lösare. Jag har en genomskinlig flaska med röd kork. Sen hade jag en lite vitare med grön kork, men den var värdelös att få att sluta droppa.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 567
Senast: skuggi
·
Småbarn Skulle behöva ett par kloka råd från er bukefalister.... Jag och f.d mannen separerade för snart två månader sedan, jag flyttade ut...
Svar
13
· Visningar
3 838
Senast: zalleg
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 448
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar