Lacka om köksluckor

Gimlan

Trådstartare
Någon som anlitat lackerare för att få det gjort? Pris? Resultat?

Någon som gjort det själv? Arbetsinsats? Resultat?

Sv: Lacka om köksluckor

Vi lackade om hela vårt kök för ett år sedan lite drygt. Vi hade 15 st luckor och 5 st lådfronter som målades om. Det kostade oss 4500:-. Klart värt pengarna för det blev ett helt annat kök!

Jag målade om luckorna i köket till vår förra lägenhet från vackert bajsbrunt till vitt. Det blev kanonbra. Det var dock bara frågan om stommen, sju luckor och fem lådor. Kostade inte mer än en riktigt bra pensel, elementroller och en burk färg. Det gick gott och väl på under 500 kr och tog inte många timmar att genomföra.

Vi lackade om hela vårt kök för ett år sedan lite drygt. Vi hade 15 st luckor och 5 st lådfronter som målades om. Det kostade oss 4500:-. Klart värt pengarna för det blev ett helt annat kök!

Jag har åtta luckor varav tre pyttesmå, samt fem lådfronter, så borde ju inte bli värst dyrt.

Jag målade mina ute på gården för många år sedan med en fin pensel. De blev väldigt fina! Min pappa som är målare och mycket petig var skeptisk tills han såg resultatet och överraskad över hur fint resultatet blir. Det är lättare att få det snyggt med roller

Vi måttbeställde nya luckor till hela köket + nya lådor som satts fast på rullskenor. Det gick på 10.000

Vi lackade om alla garderobsdörrar och det gick också på runt 10. Det är 11 stora dörrar och 11 små dörrar till överskåpen.

Jag har en kokvrå och har fått ett pris på 11´och ett på 18 för att byta ut luckorna. Jo, tjena liksom :eek:

Jag har gjort i en tidigare lya. Jag gjorde ett noggrant förarbete med slipning osv samt grundmålning med speciell häftfärg, sedan anv jag skumgummiroller vilket ger ett väldigt jämnt resultat.
Resultatet - skitsnyggt. Det var också en liten kokvrå så det var ju inte så många luckor/lådor. Jag rekommenderar att du gör det själv om du har minsta händighet och inget särskilt hindrar dig.

Jag har en kokvrå och har fått ett pris på 11´och ett på 18 för att byta ut luckorna. Jo, tjena liksom :eek:
Men vad har du för mått på luckorna? Funkar det inte att byta till IKEA-luckor? Där kan du säkerligen ifall du inte har så många fynda riktigt billigt på fyndavdelningen. Bekanta till oss har ett pyttelitet kök och hittade allting utom lådfronterna på fyndavdelningen.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Hemmet Behöver ganska akut byta spis (inbyggnadshäll) och fläkt i köket och det kommer ganska olägligt, då en stor del av bufferten hamnat på...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 457
Senast: Kakis
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?