Mli
Trådstartare
Min bruna labrador har en riktigt ful päls sedan ett par månader tillbaka. Hon har rätt grov päls, som vid kastrationen efter första löpet blev något mjukare och vågig. Nu är hon fyra och även veterinären reagerade. Hon behandlas för armbågsartros, och veterinären misstänkte att hon hade hypotyreos pga svårt att gå ner i vikt och hennes grova, fläckvis raggiga päls. Proverna visade på normala värden. Hon äter Metabolic och får tillskott av Flexadyn, så hon borde vara hur fin som helst i pälsen. Inga andra hudproblem, eller problem med mage etc. Veterinären tycker det är märkligt, men lägger inte så stor vikt vid det.
Har någon av er en tanke vad det kan vara?
Jag funderar om det kan finnas någon annan ras inkorsad längre bak. Hennes föräldrar var till synes typiska labradorer. Hon är själv lik en labrador men rejält stor och kanske något längre nos.
Har någon av er en tanke vad det kan vara?
Jag funderar om det kan finnas någon annan ras inkorsad längre bak. Hennes föräldrar var till synes typiska labradorer. Hon är själv lik en labrador men rejält stor och kanske något längre nos.