LA på engelska

Ewelina

Trådstartare
Hej Jag har försökt att hitta en rimlig "översättning" på de olika tävlingsklasserna på engelska men vet inte riktigt vad de står för. Någon som kan hjälpa mig? :crazy:

Sv: LA på engelska

Gudars, nu vet jag inte ens vad som ingår i ett svenskt LA längre..:confused: men Third Level är första klassen i USA där man rider på kandar (Intro, Training, First och Second Levels är på vanligt tränsbett). Googla efter program på First, Second och Third levels och kolla vilka rörelser som ingår och stäm av mot ett svenskt LA och se vilket som passar bäst.

(Vissa av testerna i Fourth Level tycker jag är svårare än PSG, så det skiftar ju mellan :1, :2, :3 och :4 inom varje level också.)

På engelska? Menar du för USA eller UK, Sydafrika eller vad? För en översättning har inte så mycket med språk att göra som med att varje land har sina egna program. I många länder jag ridit i har man haft Preliminary (ca LC), Elementary (ca LB), Medium (ca LA) och Advanced (ca Msv), men eftersom svårighetsgraderna inte kommer i exakt samma ordning stämmer det inte helt. Säger som Jerseyite, jag har inte tävlat i Sverige på så många år att jag inte vet vad en svensk LA är exakt.

Precis som du säger är det ju svårt att säga eftersom allt inte kommer samtidigt. I USA har de 4 program i First Level, i den fjärde och svåraste får man fortfarande rida lätt i travökningen, som inte måste vara någon mellantrav. Men man har skänkelvikning med och lite lätt förvänd galopp. I nästa program, det första i Second Level, så har man mellantrav, mellangalopp, samlad trav, samlad galopp, öppnor, enkelt byte mm. Så hoppet där är ju rätt stort också.

I storbritannien och på irland är det (ungefär) Preliminary=LC, Novice=LB, Elementary=LA, Medium= nånstans mellan LA och MSV B, Advanced medium=MSV A

Liknande trådar

Kultur Jag pratar nästan uteslutande engelska i vardagen, men ett svenskt ord som slinker ur mig lite då och då är "nämen". Min man frågade...
2
Svar
34
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Mat Hej Nu behöver jag lite hjälp igen. Jag har googlat mig blå utan att riktigt förstå då min engelska inte når hela vägen. Jag ska resa...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 757
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Hämtade min tik från fodervärd för parning. Första dagen var de intresserade och han försökte hoppa upp på henne flera gånger men...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: dobbis
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
585
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka