LA:5 på lokal tävling?

Fideli

Trådstartare
Brukar LA:5 någonsin vara med på lokala tävlingar? Skulle gärna vilja rida en kandar-klass med min häst men har inte tänkt lösa regional licens i år, i mitt område har jag dock inte hittat någon klubb som har med LA:5, det är alltid LA:1 eller LA:4.

Sv: LA:5 på lokal tävling?

jag har iaf inte sett det....finns det inga klubb/träningstävlingar du kan rida?

Jag har inte sett det heller på lokal nivå. Häromkring brukar lokal nivå sträcka sig bara till LA:1 (varför kan man ju undra???).

P.S. kolla in nya LA:6 an. Gillar det programmet och ska snart få tävla för första gången.

tävlade lokalt för nån vecka sen, då hade dom LB:2, LA:4 och LA:5.

Jodå det finns. Jag har tävlat lokalt LA:4 +LA:5 i Stockholm och här i närheten ska de ha en lokal tävling snart med LA:3 och LA:6
Dock är det inte så gott om dem, men letar du riktigt noga så hittar du säkert någon.
Lycka till!

Vad orättvist..... har en kompis med en kallblods travare som är fantastisk och kan alla rörelser upp till MsV. Hon vill inte lösa regionallicens (vilket jag förstår, är ju ganska dyr) och här omkring finns det bara upp till LA:1 på lokal nivå (kollade igenom alla proppar som kommit ut i årets tävlingskalender).

Mvh//LG

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 493
Senast: Fiorano
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 928
Senast: sthu
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 427
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka