LA:1 skänkelvikningen

JustMe

Trådstartare
Jag får aldrig till början på skänkelvikningen på det programmet!!! Hur gör ni?? Man ska komma från A & sen rida skänkelvikning till mitten av långsidan. Rider ni rakt fram ngt steg och sen börjar flytta åt sidan? Vänder ni in lite innan bokstaven?? Eller hur gör ni som får till det bra??? Jag fattar inte varför detta ska va så svårt för mig!!!!

Sv: LA:1 skänkelvikningen

Jag vänder in vid A, något steg rakt mot domaren, leder in framdelen och flyttar. Brukar sikta på att komma ut precis i mitten av bokstäverna så blir det bra.

hur många steg tar det för dig att få hästen rak efter en volt.
Tänk att du rider rakt fram länst långsidan, lägger en volt, rakt fram igen...
Inte är de så svårt? Hur många steg tar det?
Så rid in vid A och ha sedan en rak häst.
Rak häst
På yttertygeln
ngt ställd
innerskänkell mtt yttertygel
och halvhalt i varje steg!
Blicken 1 m ifrån där du vill komma ut
Framdelen leder
Mjuk ytterhand som ger plats åt ytterbogen.

Jag har fått träna på just inledningen, att vara noga med att komma in så att framdelen naturligt kommer i rätt riktning s a s, kan inte förklara bättre nu, men det innebär att modifiera svängen en aning, måste nog rida för att kunna förklara.. Inte mycket hjälp:o

Tack för tipsen! Det ska bli spännande i morgon & se om jag kan få bättre än en sexa denna gången!!! :)

Jag har också väldiga problem att få till inledningen till den! :p

Enda gången jag ridit programmet för domare fick jag kommentaren "orginell inridning" :D
Men på den hästen var det extra svårt för hon var stoooor o rätt bufflig att rida, underlättade inte direkt om man säger så... :cool: :)

Det blev en 7:a på detta moment igår! Vilket jag är nöjd med!! :laugh: Hård men bra Domare hade jag. Har tidigare bara fått 6:a. Så det är ju en liten förbättring ;).

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
852
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 253
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 504
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka