LA:1 för häst

Sv: LA:1 för häst

Det är heller inget vanligt program att använda för ridhäst; enligt dressyr TR II moment 208:
"H" De program som är skrivna för 20x40 m bana bör ej ridas utomhus, ej heller inomhus där måtten medger att program på 20x60 m bana rids.

På ponny betydligt vanligare än att använda t ex LA:3 eller LA:4 däremot!
Men det är väl bra att det finns program både för ponny och ridhäst, och som är lite mer avpassade efter ekipagets storlek?
Sen gör det ju inget om man använde dessa program ändå, det är ju upp till ryttarna om de anmäler sig eller ej! ;)

Här där jag bor är det väldigt vanligt med LA:1 för häst, fast jag förstår inte riktigt vad de menar i TRII, skall man helst inte rida (tävla) LA:1 om man har stor häst eller :confused: :confused:

TR mom 208 har inget med häst eller ponny att göra. Förbundet vill att man ska använda långa banan om man har plats för det (de förutsätter att alla utebanor är minst 20x60 vilket ju inte är sant).

Jamen "H" står väl för häst eller... Jag vet att man tävlar LA:1 även om man har ett stort ridhus/paddock. Då sätter man bara upp staket som gör att banan blir mindre.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 641
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 260
Senast: Emelei
·
Hästvård Har ett fullblod som jag haft i tre år och har haft genomgående problem med denne vid ridning. han är den enda hästen jag har stött...
2
Svar
23
· Visningar
6 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?
  • Dressyrsnack nummer 18