Fille

Trådstartare
Är det någon här på buke som har en Mitsubishi L200? Funderar på hur den är utrymmesmässigt i baksätet? Eller är det någon som har en Outlander och vill berätta hur den är i baksätet?
Vi måste snart börja provköra bilar, volvon håller inte länge till. Skoda kodiaq och suberb står på provkörningslistan då vi vill ha rejält baksäte. Men en pickup skulle passa vår livsstil bäst så drömmen vore ju en pickup med bra benutrymme bak!
 
Är det någon här på buke som har en Mitsubishi L200? Funderar på hur den är utrymmesmässigt i baksätet? Eller är det någon som har en Outlander och vill berätta hur den är i baksätet?
Vi måste snart börja provköra bilar, volvon håller inte länge till. Skoda kodiaq och suberb står på provkörningslistan då vi vill ha rejält baksäte. Men en pickup skulle passa vår livsstil bäst så drömmen vore ju en pickup med bra benutrymme bak!

Jag har ju en King Cab som jobbil (dubbelhyttare, dvs med baksäte) och den är rätt vidrig i allt. Högljudd, obekväm, trångt baksäte, dåligt lastutrymme bak (jämfört med hur stor bil det är) och dyr att ha. Enda fördelen är 4WD...

Ska ni ha en pickis så vill ni ha en nyare variant om ni ska stå ut att åka i den. De äldre är rätt hemska.
 
Jag har ju en King Cab som jobbil (dubbelhyttare, dvs med baksäte) och den är rätt vidrig i allt. Högljudd, obekväm, trångt baksäte, dåligt lastutrymme bak (jämfört med hur stor bil det är) och dyr att ha. Enda fördelen är 4WD...

Ska ni ha en pickis så vill ni ha en nyare variant om ni ska stå ut att åka i den. De äldre är rätt hemska.

ja vi tänker oss max tre år gammal! :) Det vi läst oss till är att L200 kommer bli dyrare per månad än tex Kodiaq, men jag kör hö och skit i bilen och sambon har nyss börjat jaga, så det tilltalar oss att bara spola ut flaket typ. Men vi är också långa och måste få plats, det blir ett problem...
 
ja vi tänker oss max tre år gammal! :) Det vi läst oss till är att L200 kommer bli dyrare än tex Kodiaq, men jag kör hö och skit i bilen och sambon har nyss börjat jaga, så det tilltalar oss att bara spola ut flaket typ. Men vi är också långa och måste få plats, det blir ett problem...

Oavsett misstänker jag att baksätet är för trångt... du vet ju hur lång jag är och jag tycker det är trångt att sitta bak även om det går.
 
Min sambo är trött på volvo, dock har vi inte diskuterat en valp :laugh:

Föreslå det, det är verkligen en "vill ha"-faktor på dem, en klassiker :love: Jag har börjat titta efter en som gårdsbil men de har varit fö dyra eller för långt bort.

Edit: Den är ju inte lika praktisk men en Sugga vore ju också drömmen :love:
 
Föreslå det, det är verkligen en "vill ha"-faktor på dem, en klassiker :love: Jag har börjat titta efter en som gårdsbil men de har varit fö dyra eller för långt bort.

Edit: Den är ju inte lika praktisk men en Sugga vore ju också drömmen :love:

Hur är de med ”långkörning”? Valpen alltså.
 
Åh herregud vilken resa!! Hmm kanske smidigare att köpa en bil och ett enklare släp att köra hö i :p

Det var en upplevelse (som började med att han mer eller mindre prejade en civilbil i Göteborg eftersom han hade lite dålig sikt bakåt :cautious:) och slutade med första ordentliga halkan från Östersund och norrut... båda bilarna hade sommardäck :crazy: Vi var också karavanledare ett bra tag, Valpen vill inte gå snabbare än 70-80 km/h helst :laugh:

Men vi överlevde ju och kan skratta åt det hela idag :D Jag körde alltså hans CR-V som följebil.
 
Vi har en L200. Ganska trångt baksäte, men väldigt mycket plats fram, brukar gå att dra fram sätet ganska mycket för passageraren.
 

Liknande trådar

T
Hästvård Bakgrund: 5 årigt sto som inte kan galoppera rent i höger varv. Varit till MK i januari där man behandlade hasledsinflammation och...
Svar
4
· Visningar
2 613
Senast: Tasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp