Det var en upplevelse (som började med att han mer eller mindre prejade en civilbil i Göteborg eftersom han hade lite dålig sikt bakåt :cautious:) och slutade med första ordentliga halkan från Östersund och norrut... båda bilarna hade sommardäck :crazy: Vi var också karavanledare ett bra tag, Valpen vill inte gå snabbare än 70-80 km/h helst :laugh:

Men vi överlevde ju och kan skratta åt det hela idag :D Jag körde alltså hans CR-V som följebil.

ja det finns ju många olika sorters äventyr här i livet, vissa reser jorden runt, andra kör valpen :p
 
Ah vad bra då kanske det finns litet hopp i alla fall. Vi ska åtminstone provsitta :)

Här verkar de flesta jägarna ha bytet på släp.

Jag skulle lätt välja en superb om jag inte ska ha två bilar. Jag saknar superben. Min Audi är rolig att köra (många hästar) men superben var bättre som allround, vi hade största motorn och automat, så de var hyfsat lika att köra.
 
Här verkar de flesta jägarna ha bytet på släp.

Jag skulle lätt välja en superb om jag inte ska ha två bilar. Jag saknar superben. Min Audi är rolig att köra (många hästar) men superben var bättre som allround, vi hade största motorn och automat, så de var hyfsat lika att köra.

Jag har hört mkt bra om superb, någon som sagt att den är lite ”plastig” men då jämfört med volvo. Jag ör sugen på att provköra kodiaqen också, gillar tanken på högre bil!
 
Vi hade en outlander (diesel) -14, köpte ny och körde 6500 helt felfria mil. Otroligt bra bil men när lillebror föddes tyckte vi det blev trångt med två bilstolar och två hundar som tog hela bagaget. Vi löste det med att ALLTID ha takbox på. När vi bytte bil före förra julen blev det en VW Sharan, fantastiskt med utrymmen!!! Tre individuella säten bak så man kan ha tre barnstolar i bredd, nu har vi ju bara två barn men man kan sitta bekvämt mellan stolarna bak när det behövs.
Sen är det en tredje rad stolar att fälla upp och vår 190+ långa kompis har åkt där utan bekymmer. När vi haft den till jakt så har vi haft en balja att lägga viltet i för att inte söla ner. Men jag tror en älg går att knö in med lite vilja:rofl:
Mannen kör en Mazda bt50 pick up, och den har vi till jakt vanligtvis. Den har lite halvpissigt baksäte, men det spelar inte oss nån roll eftersom vi aldrig åker där.
 
Vi hade en outlander (diesel) -14, köpte ny och körde 6500 helt felfria mil. Otroligt bra bil men när lillebror föddes tyckte vi det blev trångt med två bilstolar och två hundar som tog hela bagaget. Vi löste det med att ALLTID ha takbox på. När vi bytte bil före förra julen blev det en VW Sharan, fantastiskt med utrymmen!!! Tre individuella säten bak så man kan ha tre barnstolar i bredd, nu har vi ju bara två barn men man kan sitta bekvämt mellan stolarna bak när det behövs.
Sen är det en tredje rad stolar att fälla upp och vår 190+ långa kompis har åkt där utan bekymmer. När vi haft den till jakt så har vi haft en balja att lägga viltet i för att inte söla ner. Men jag tror en älg går att knö in med lite vilja:rofl:
Mannen kör en Mazda bt50 pick up, och den har vi till jakt vanligtvis. Den har lite halvpissigt baksäte, men det spelar inte oss nån roll eftersom vi aldrig åker där.

Haha härligt med balja där bak! Ska kolla sharanen, tack för tips :)
 
Haha härligt med balja där bak! Ska kolla sharanen, tack för tips :)
Grym bil!! Vi har en diesel, 4wd -18. Har aldrig varit så nöjda med en bil förut. (Bonus att vi har massagestol på förarsidan:D) Sjukt praktiskt med skjutdörrar bak när man ska krångla i och ur barn på trånga parkeringar.
Plastbaljor är underskattade:D
 
Grym bil!! Vi har en diesel, 4wd -18. Har aldrig varit så nöjda med en bil förut. (Bonus att vi har massagestol på förarsidan:D) Sjukt praktiskt med skjutdörrar bak när man ska krångla i och ur barn på trånga parkeringar.
Plastbaljor är underskattade:D

Förstår att skjutdörrarna måste vara toppen i de lägena! Vad får den dra? (På ett ungefär)
 
Det är en ok bil (den har jag kört) men sexighetsfaktorn är imaginär ;) :D

Den såg osexig ut men just nu går funktion före :p Vi har en orginalsänkt Volvo som är rätt snygg (börjar dock bli nedgången) men fullständigt opraktisk när det kommer till mitt hästintresse med allt vad det innebär (grusvägar tex) och sambons jakt och skogsintresse.
 
Förstår att skjutdörrarna måste vara toppen i de lägena! Vad får den dra? (På ett ungefär)
Vår får dra 2400kg på BE. Vi har dragit husvagnen på 2200kg ca 300mil i år och den är otroligt fin att dra med man glömmer nästan av att man har en megavagn bakom bilen. Har automatlåda på vår.
Drar ca 1.1l/mil när man drar såpass tung släp och inte snålkör.
 
Vår får dra 2400kg på BE. Vi har dragit husvagnen på 2200kg ca 300mil i år och den är otroligt fin att dra med man glömmer nästan av att man har en megavagn bakom bilen. Har automatlåda på vår.
Drar ca 1.1l/mil när man drar såpass tung släp och inte snålkör.

Åh det låter bra! Jag har BE så det är inga bekymmer :)
 
En Dodge Ram är min drömpickis :love: men jag vill inte betala för att tanka och äga den :laugh:

Åh , jag vill oxå ha en sådan. Jag går en Cheva Tahoe nu så det blir nog ingen skillnad i att tänka och äga 🙄

Jag hade en King Cab innan och farsan har haft en Cheva Silverado, finns inga bilar som slår de amerikanska i bekvämlighet när det gäller pick up! Synd att dom är så satans dyra bara..
 
Ja, vi misstänker väl det också egentligen. Finns det någon pickis med gott om benutrymme tro?

Izuzu har gott benutrymme både fram och bak. 🙂 Gubben har en sådan som arbetsbil och tar sig fram överallt efter leriga eller oplogade skogsvägar.
 

Liknande trådar

T
Hästvård Bakgrund: 5 årigt sto som inte kan galoppera rent i höger varv. Varit till MK i januari där man behandlade hasledsinflammation och...
Svar
4
· Visningar
2 613
Senast: Tasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp