Kyra K jacka, samt ridbyxor... (tjockis-tråd)

C

Cronis

Undra om det är jag som är felskapt, men :crazy: Jag vet att jag är lite små tjock, rent ut sagt. Jag skulle gärna vilk aha en Kyra jacka, har provat en , vilken jag fastnade för, minns ej va modellen hette, men skit samma... Jag kunde inte ha XL... Varför? Jo, jag kunde inte stänga den för jag har för stora tuttar... :o Är man felskapt då? Eller är jackan för liten? Eller är man rent av för tjock? För det va över boobsen det inte gick...
Finns Kyra i XXL? (oj va stoort det lät) Va gör man? Jag vill ju ha den, men asså, jag kan ju inte köpa en jacka som är för liten över boobisarna... Dom kommer ju frysa då! Kan ju inte gå med styva nipplar heller! :D :smirk:

Sen en annan sak... Detta med ridbyxor. När man är lite rund i formerna, vart hittar man SNYGGA å BRA ridbyxor? Jag får köpa sånna här billighets byxor typ... Men jag vill åxå kunna ha Pikeur, å sånna märken, men hitta det i min storkek! Det går inte. För Dom är så små! Jag hittade ett par jättefina grå helskodda, exakt sådan modell jag vill ha, blev jätte kär när jag såg dom. Dom såg stora ut, så jag tog ut dom från ställningen dom hängde från, å ville prova, saken va den att det va storlek 34, trots att det såg ut som 44 :eek: (jag har dock inte 44). Midjan va INTE töjbar, men däremot va benen på bredden enormt stretchiga... Jag tyckte det va knasigt, jag menar en person som har strl 34 kan väl knappast ha riktiga "ridbyx-lår"? (det va en gubb-byx-moddel på ridbyxorna) Även om denna modell är skuren som den är så tycker jag att det va märkligt.
Tog sedan å jämförde med en annan 34, dessa grå ridbyxor skilde ca 10cm i midjan... :eek: Ska man kalla det för en 34:a då?

Nåja, det va inte det jag va ute efter. MEn finns det någon här inne som har samma (liknande) problem med att hitta ridbyxor som passar så kan det ju vara kul å veta vart ni hittar dom, å va ni kör med för märke osv... Jag blir ju desperat snart...

Sv: Kyra K jacka, samt ridbyxor... (tjockis-tråd)

hej .. ang kyra jackorna så förstår jag . jag är jätte smal och behöver oftast xs-s i storlek men i min kyra jacka har jag M skulle kuna ha háft L men lite för pösig och jag är ju ändå jätte smal

Kyra jackorna verkar vara jätte konstiga i storlekarna... Min farmor har en sån. Hon har typ storl. 36 i vanliga kläder, men måste ha M...

Men jag menar, att man inte kan stänga pga för stora boobisar... Något e fel då!

Nu fattar jag ingenting har 38/40 i andra kläder och måste ha S eller XS i Kyra alltså tycker jag de är mkt stora i storlekarna och har fått detta förklarat är för att de är unisex storlekar alltså allmänt känt att de är stora i storlekarna. (Har dessutom stora boobisar (D) utan problem i dessa med gott om plats över i en S).
Betr Pikeur så finns de upp till dam 46 man får räkna med att ha en storlek större än i vanliga byxor passar alltså dem som har upp till 44 i vanliga byxor.

kyra jackorna finn upp i XXL iaf edinburgh jackan och liknande modeller (fanns iaf)

Både Pikeur og Eurostar har størrelser som er ganske store. Nå husker jeg ikke helt hvordan disse Pikeur-størrelsene er, men 96 er en størrelse de har for damer. Du må muligens bestille bukser i butikken om de ikke har de inne, men de finnes!

Eurostar pleier også å kunne bestille større størrelser.. Hør i en butikk som forhandler disse buksene.

Jag skrev att jag inte hade 44, (nu gäller detta RIDBYXOR). Som alla vet är völ ridbyx-storlekarna väldigt små? Det tycker iaf jag, å även bekanta till mig, har kompisar som ser "normala" ut.
Gällande Pikeur, tycker inte du det verkar lite konstigt att det skilde 10cm på Pikeeur buxorna och X-märket, i midjan?
Jag har F kupa (om vi pratar tutts...)

Okej, tack! Då vet jag! jag va osäker, för ja ghar inte sett henens kollektion i stärre än XL, om ens det... :crazy:

På tal om annat...(till allihopa) Vad gällande dyrare märkes kläder, typ Toggi, å Kyra K, Piekur å sånna märken, varför är dom så små i storlekarna? Jag har normalt XL i vanliga tröjor (ibland L) men dessa... knappt man får in en arm ju... Varför? Tror klädesskaparen att alla ridfolk är skapta efter en viss model. Ett visst ideal... Faktum är att jag tycker detta gäller de flesta ridkläder.
Vi som är lite större, ska vi behöva sy våra egna kläder till slut? Jag menar vi vill ju faktiskt vara lika fina som er alla andra... Jag köpte 2 st piké t.shirt från Dublin, jätte fina, jag kunde ha dom, men, dom satt som ett korvskinn... Dom får ligga i garderoben tills nästa sommar... (Hoppas man tappat några kilo så man kan ha dom då...:))

Pikeur är små i stolekarna, iaf här i Sverige... Jag kan inte ha dam ridbyxor, å får gå på herr... Mindre kul, då herr byxor inte sitter som dom ska... Dom är ju fel skurna lixom!

Hej, ja har precis köpt kyras nyaste regnställ. den köpte jag i storlek S och den var jätte bra i storleken till mig, brukar ha xs-s. mitt största problem burkar vara att armarna jämt är för korta för mig.

Okej...
Blev detta bra då?

Jasså, så då gäller det för mig som är supersmal att köpa svindyra märken på kläderna för att dom skall sitta perfekt. Synd om min börs kan jag bara säga. den är för överigt redan tom.. hehe!

ahh, den blev jätte bra tycker jag, är väldigt nöjd. =) storleken vart faktiskt väldigt bra, skulle inte ha klagat på några cm till i armarna, men den är absolut inte för kort. tycker att den är jätte fin jämfört med andra regnställ som jag sett.

Det är ungefär som att försöka köpa ridstövlar när man har små fötter, korta underben, men "normal" i vaden.
Enligt tillverkarna så "ska" jag ha 34cm i vadvidd till mina strl 35-fötter, samt att mina underben är 50 cm långa.
Skulle vilja veta hur många normalviktiga vuxna som har 34 runt vaden.
Men det är klart, de räknar väl iskallt att jag måste specialbeställa och lägga till ytterligare 1500kr på de ca 5000 som ett par stövlar av bra kvalitet kostar...

Kul att du blev nöjd! Önskar jag kunde bli lika näjd med mina ridkläder...

Jag för specialbeställa stövlar. Men på det breda håller istället... Över 6000:- kostade det, å när dom väl kom så va det fel... Hade väntat i tre månader... På Cavallo stövlarna.
Å på Graninge stövlarna fick jag vänta ett år....

Pikeur är verkligen skumma. Jag har 38 i vanliga fall, men mina Pikeur är storlek 42...

Ja, jag säger ju det, det va därför jag undrade om den 34:an jag höll i kunde vara 34, eftersom det skilde 10 cm i midjan på en annan byxa.
Sen va ju pikeur byxorna jätte stora för övrigt, som en typ 44!! Men det va som en 170 i magen...?!

Liknande trådar

Dressyr jag ska debuttera i dressyr nu i januari och tänkte skaffa mig ett par vita ridbyxor eftersom jag inte äger några. tänkte jag skulle...
Svar
10
· Visningar
1 623
Senast: sommarminne
·
L
Utrustning Skulle handla ridbyxor idag, stack iväg till granngården butiken i uppsala. Hittade först 2 par mountinhorse byxor som såg helt okej ut...
Svar
12
· Visningar
1 583
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka