Kyra K jacka, samt ridbyxor... (tjockis-tråd)

Sv: Kyra K jacka, samt ridbyxor... (tjockis-tråd)

men, ja blir inte alltid det heller. har ett par victor hugo ridbyxor som jag tycker om jätte mycket. de är storlek 36 (har provat min kompis 34 och de går också bra), men jag har också ett par mountainhorse som är storlek typ 38-40 och de är hur obekväma som helst. de är tajta runt vaderna och okej runt låren och rumpan, men runt midjan är de jätte stora. när jag sitter i sadeln med de sticker de liksom ut och åker upp runt midjan :confused: . fattar asså inte hur de är gjorda. för, de är värkligen jätte små runt vaderna... har inte nån annan haft problem med mountainhorse..? jag tycker det verkar som om många av deras grejer är lite konstiga i storlekarna...

För mig har det varit tvärtom, precis som någon annan här skrev. KyraK kläder är stora i storlekarna. Ridbyxor i allmänhet brukar vara ganska stora av sig tycker jag.
Får jag fråga hur du har råd att köpa stövlar för 6000:- då du lever på A-kassa?

Stövlarna köpte min farmor och farfar till mig när jag fyllde år. Hurså? Får man inte köpa ridkläder när man lever på A-kassa, (eller är det att leva på andras tillgångar det åxå, (genom att köpa ridkläder)...

Anledningen till att du kanske tycker att ridbyxor är stora kanske är att du tillhör dom människorna som är smala i kroppsbyggnaden. Men en annan som är som en sk. michelin gubbe, så sitter alla ridbyxor som korvskinn. Så dä så.

En liten NOTIS BARA!!
Detta är en TJOCKIS-tråd, (det står även i rubriken), men ingen verkar ha fattat det, utan alla skriver bara om hur "smaaaaaalaaa" dom är... Det finns alltså inte någon här inne, inte en ända Buke-människa som är typ model XL? Utan alla är XS och S?! Eller?!

Visste jag?! Elelr det visste jag kanske, för jag tror att det är dig jag har bilder på i datan... Du å jag är ju aslika, tvillingar lixom! :)

Cronis skrev:
Undra om det är jag som är felskapt, men :crazy: Jag vet att jag är lite små tjock, rent ut sagt. Jag skulle gärna vilk aha en Kyra jacka, har provat en , vilken jag fastnade för, minns ej va modellen hette, men skit samma... Jag kunde inte ha XL... Varför? Jo, jag kunde inte stänga den för jag har för stora tuttar... :o Är man felskapt då? Eller är jackan för liten? Eller är man rent av för tjock? För det va över boobsen det inte gick...
Finns Kyra i XXL? (oj va stoort det lät) Va gör man? Jag vill ju ha den, men asså, jag kan ju inte köpa en jacka som är för liten över boobisarna... Dom kommer ju frysa då! Kan ju inte gå med styva nipplar heller! :D :smirk:

Sen en annan sak... Detta med ridbyxor. När man är lite rund i formerna, vart hittar man SNYGGA å BRA ridbyxor? Jag får köpa sånna här billighets byxor typ... Men jag vill åxå kunna ha Pikeur, å sånna märken, men hitta det i min storkek! Det går inte. För Dom är så små! Jag hittade ett par jättefina grå helskodda, exakt sådan modell jag vill ha, blev jätte kär när jag såg dom. Dom såg stora ut, så jag tog ut dom från ställningen dom hängde från, å ville prova, saken va den att det va storlek 34, trots att det såg ut som 44 :eek: (jag har dock inte 44). Midjan va INTE töjbar, men däremot va benen på bredden enormt stretchiga... Jag tyckte det va knasigt, jag menar en person som har strl 34 kan väl knappast ha riktiga "ridbyx-lår"? (det va en gubb-byx-moddel på ridbyxorna) Även om denna modell är skuren som den är så tycker jag att det va märkligt.
Tog sedan å jämförde med en annan 34, dessa grå ridbyxor skilde ca 10cm i midjan... :eek: Ska man kalla det för en 34:a då?

Nåja, det va inte det jag va ute efter. MEn finns det någon här inne som har samma (liknande) problem med att hitta ridbyxor som passar så kan det ju vara kul å veta vart ni hittar dom, å va ni kör med för märke osv... Jag blir ju desperat snart...

Jag orkar inte bry mig om märken och grejer, jag kör på billiga grejer. Har bara en svindyr ridsportaffär i närheten så jag får beställa, och beställer man för litet blir man ju asbesviken... :angel: Så jag har beställt ett par billiga ridbyxor från Börjes, och ett par jodhpurbyxor från Hööks istället. Skitgrejer men vad fan, fungerar inget annat så... Är förresten herrmodell på båda. Och dyrare än tjejmodellen. Sjukt egentligen vilka skillnader det är i priser också :crazy:

Jag får åxå körra herr modell! As jobbigt, för det sitter inte som det ska, å jag kan inte ha helskodda, för dom är för smala i benen! (vaderna) :( :(
Så jag får köpa oskodda, men har svårt att hitta "min modell". Har en speciell jag trivs i...
Hööks kan inte jag hitta nått på... Å gillar inte att beställa.
Kanske borde ta mig till Hööks imöra... Tar ju bara 15 minuter... :) Dom kanske har fått in bra sortiment?! (på herrsitan)

Ett gott råd.Ring och klaga på firman som syr upp kläderna.<i katalogen finns telefonnr.<<<tyvärr har jag inte den. :bow:

Så jag ska ringa till Pikeur, Cavalla, Viktor Hugo, Mountain Hourse, Kyra K, osv... Listan kan göras låååång

Jag är ganska övertygad om att Kyra K och Mountain Horse har gjort om sina storlekar. Jag har storlek 46/48 i vanliga fall och kan ha XL när det gäller unisexstorlekar. Men när jag provade en MH-jacka i storlek XXL så fattades det 10 cm över bysten!!!

Hemma har jag en Kyra K jacka i XL som jag kan ha, inköpt för 3 år sedan. Men provar jag en jacka idag i storlek XL så fattas det nästan 20 cm över bysten!

Alltså - nåt är allvarligt fel... ridbyxor ska man inte tala om....

Alla ryttare är ju faktiskt inte trådsmala, även människor med övervikt vill väl ha snygga ridkläder som sitter bra. I alla fall jag ;-)

/Lizzie

lizzie skrev:
Jag är ganska övertygad om att Kyra K och Mountain Horse har gjort om sina storlekar. Jag har storlek 46/48 i vanliga fall och kan ha XL när det gäller unisexstorlekar. Men när jag provade en MH-jacka i storlek XXL så fattades det 10 cm över bysten!!!

Hemma har jag en Kyra K jacka i XL som jag kan ha, inköpt för 3 år sedan. Men provar jag en jacka idag i storlek XL så fattas det nästan 20 cm över bysten!

Alltså - nåt är allvarligt fel... ridbyxor ska man inte tala om....

Alla ryttare är ju faktiskt inte trådsmala, även människor med övervikt vill väl ha snygga ridkläder som sitter bra. I alla fall jag ;-)

/Lizzie

MYCKET BRA skrivet!! :bow: Jag vill åxå ha snygga kläder, (ridkläder) jag vill åxå kunna handla på DAM, som "alla andra". Varför måste jag köpa herr-byxor, som passar som ett jag vet itne vad. Dom sitter inte snyggt iaf! :crazy:
Bara för att man har stora bröst måste man väl få ha de kläder man vill?! Bara för att Kyra inte har F-kupa( :eek: )så kanske det finns andra som har det?!

Förstår inte hur du kan tycka att Kyra jackorna är små i stl, jag har en jacka därfifrån i stl xs, och jag är 176cm lång... ända är att den är lite kort på ärmerna!

Pikeur-byxor håller jag dock med om att är små, jag får gå upp en el två stl jämfört med "vanliga" byxor. Tror jag har stl 80? Kan förresten inte ha typ MH, dom är alltför korta i benen så dom blir för trånga i läggen, och så är dom gigantiska runt midjan och rumpan, sitter inte alls bra på mig. Det kanske vore nåt för dig? Dom är ju oftast väldigt sköna!! :)

Cronis skrev:
En liten NOTIS BARA!!
Detta är en TJOCKIS-tråd, (det står även i rubriken), men ingen verkar ha fattat det, utan alla skriver bara om hur "smaaaaaalaaa" dom är... Det finns alltså inte någon här inne, inte en ända Buke-människa som är typ model XL? Utan alla är XS och S?! Eller?!

:rofl: Jo här kommer en som har letat ridbyxor i ett halvår och fortfarande inte hittat några som passar, inte ens pikeur- paret som jag köpte. Jättestora i midjan, satt okej över rumpa och lår - men över vaderna kunde jag INTE ha dom :confused: Är det nånstans jag inte är småtjock brukar det vara just där... *suck* Har inte provat några Kyra-jackor men de skulle säkert inte passa, brukar ha problem med boobisarna i alla slags tröjor/jackor med dragkedja.

Men varför är det så här?
Varför kan finns det inte ridkläder till XL-ryttare? Finns det inte nån åtgång på det?! Jag slår vad om att det skulle sälja som smör i solsken, om det fanns snygga å stora storlekar i ridkläder, som typ på Kapp Ahl, dom har ju XLNT, det kan väl finnas i ridkläder åxå? :confused: :idea:
Funderar nästan på att dra igång en sån där firma. Vem eller vilka vill vara med?!

Cronis skrev:
Varför kan finns det inte ridkläder till XL-ryttare? Finns det inte nån åtgång på det?! Jag slår vad om att det skulle sälja som smör i solsken, om det fanns snygga å stora storlekar i ridkläder, som typ på Kapp Ahl, dom har ju XLNT, det kan väl finnas i ridkläder åxå? :confused: :idea:
Funderar nästan på att dra igång en sån där firma. Vem eller vilka vill vara med?!

Jadu, säg det. det är väl som med allt annat, man ska vara smal och snygg jämt och överallt :smirk: Jag tror också det skulle sälja som smör i solsken, för vad jag har uppfattat så är det minst lika många mullisar som smalisar i hästvärlden :confused:

Klart att det är lika många mullisar (tjockisar, där ibland jag inräknad). Men varför inser inte ridklädes tillverkare att nått är fel?! Det är det som jag reagerar över. Alla kan ju knappast se lika dana ut?!
Nej, ska det hända något ska man dra igång ett företag själv!

Cronis skrev:
Jag får åxå körra herr modell! As jobbigt, för det sitter inte som det ska, å jag kan inte ha helskodda, för dom är för smala i benen! (vaderna) :( :(
Så jag får köpa oskodda, men har svårt att hitta "min modell". Har en speciell jag trivs i...
Hööks kan inte jag hitta nått på... Å gillar inte att beställa.
Kanske borde ta mig till Hööks imöra... Tar ju bara 15 minuter... :) Dom kanske har fått in bra sortiment?! (på herrsitan)

Alla kläder öht har alltid suttit dåligt på mig, så passformen orkar jag inte ens bry mig om längre. Att hitta något är ju ändå omöjligt! Och för att inte tala om dyrt... Jag vill också köpa ridbyxor för 3-400, men nej då. Här ska slängas ut förmögenheter! :mad:

Jag kan inte rida ordentligt (eller ja, det kan jag aldrig men ändå) utan helskodda, blir så "glidigt". Har ett par helskodda från Börjes som satt någorlunda bra förut, om man bortser från att man får dra in magen som fan när man drar på de och inte kan andas i de... Nu får jag inte ens på mig de, utan får nöja mig med mina hemska jodhpurbyxor från Hööks... Som dessutom är för långa i benen också. Suck!

Sjukt egentligen. Är ju konstaterat att övervikt ökar mer och mer, men alla kläder öht, inte bara ridkläder, blir bara smalare och smalare?! Jag förstår mig inte på affärsidén heller riktigt...

Cronis skrev:

ja gör det du! Då handlar jag garanterat kan jag lova ;) Sen kan du ju få en återförsäljare á la zooaffär när min är startad om en sisådär 100 år också ;) Som sagts innan, det skulle gå åt som smör i solsken. Och för guds skull, glöm inte chapsen och stövlarna..! :bow:

Liknande trådar

Dressyr jag ska debuttera i dressyr nu i januari och tänkte skaffa mig ett par vita ridbyxor eftersom jag inte äger några. tänkte jag skulle...
Svar
10
· Visningar
1 623
Senast: sommarminne
·
L
Utrustning Skulle handla ridbyxor idag, stack iväg till granngården butiken i uppsala. Hittade först 2 par mountinhorse byxor som såg helt okej ut...
Svar
12
· Visningar
1 583
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka