Kylväst eller kyltäcke till stor hund

Angel

Trådstartare
Ni som använder kyltäcke eller kylväst till era hundar av modell större, vad använder ni och hur är passform och funktion? Min är hyfsat lätt pälsad och rätt värmetålig men med 34,5 grader ute och svart hund plus dåligt med skugga på närmaste promenadvägen så känns det som han skulle kunna uppskatta lite kyla om vi ska vara ute.

Ni som använder kyltäcke eller kylväst till era hundar av modell större, vad använder ni och hur är passform och funktion? Min är hyfsat lätt pälsad och rätt värmetålig men med 34,5 grader ute och svart hund plus dåligt med skugga på närmaste promenadvägen så känns det som han skulle kunna uppskatta lite kyla om vi ska vara ute.
Jag har ingen erfarenhet av kyltäcken men de jag känt på har varit så tjocka så jag tänkt att de måste vara så himla varma för hundarna.

Jag brukade skölja av min hund i duschen eller med trädgårdsslang innan rastning när jag bodde i södra Tyskland där det kunde vara 35 grader. Blöt päls kyler ju också.

Jag har ingen erfarenhet av kyltäcken men de jag känt på har varit så tjocka så jag tänkt att de måste vara så himla varma för hundarna.

Jag brukade skölja av min hund i duschen eller med trädgårdsslang innan rastning när jag bodde i södra Tyskland där det kunde vara 35 grader. Blöt päls kyler ju också.
Den metoden kör vi på nu men han är inte speciellt förtjust i att bli duschad så det känns snällare mot honom om det finns andra metoder som fungerar. Bada gillar han däremot men sist jag köpte en pool så blev den strimlad inom ett par veckor 😅

Har iofs en liten hund med kylväst, men de finns i alla storlekar. Det är en Hurtta som man blöter i kallvatten och vrider ur - i princip en kall disktrasa. Hunden gillar den!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 699
Senast: lilstar
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 632
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 669
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Som rubriken säger, finns det någon ras där man kan hitta hundar som i efter träning, uppfostran etc. kan passa in på alla krav? Ca...
Svar
19
· Visningar
1 613
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka