Kylskåpskall blötmat

S

Sirisiri

Jag har alltid köpt Pussis 100 gramspåsar, vilket är perfekt att låta katterna dela på. Men om Mjau är den bästa maten, ska de naturligtvis få det. Deras tetror är ju på 380 g och räcker i tre dagar och måste såklart förvaras i kylskåpet.

Hur gör man då? Ger maten kall? Micrar den?

Sv: Kylskåpskall blötmat

Min kattunge äter både Mjau blötmat och torrfoder.Kylskåpskall mat vill han inte äta, så jag värmer den i micron.Funkar utmärkt.

Mina katter får kylskåpskall mat utan problem. Har aldrig haft problem med det oavsett ålder på katterna.

Jag skulle aldrig micra maten till min katt med det beror väl på att jag aldrig micrar min egen mat.

Jag hade då hellre tagit ut maten en stund innan han skulle få den.

Jag hade då hellre tagit ut maten en stund innan han skulle få den.
Men att gå upp på morgonen utan att ge katterna mat skulle ju vara direkt grymt. Dessutom funkar inte det de dagar man ska till jobbet, då hinner den inte bli rumstemperuerad.

jag ger mjau direkt från kylskåpet , det funkar utmärkt
biggrin.gif

Därför att står det på förpackningen att den ska serveras rumstemperuerad och för det andra så kan det inte vara särskilt gott att käka 4-gradig mat.

Mina äter också maten kall. De kränger i sig den innan den har en chans att bli lite ljummen, och de verkar inte må dåligt av det.

Katternas naturliga föda har ju kroppstemperatur, alltså är det vad de föredrar.

Men det hindrar inte att de kan vänja sig vid kylskåpskall. Om de äter kallt, bekymra dig inte. Maten är visserligen säkert godare rumstemperad, men man kan inte få allt perfekt.

Verkar de tveka inför maten, micra den lite för att se om det är temperaturen det är fel på.

Okej, jag kan prova lite. Den ena äter all mjuk mat med god aptit, men den andra är väldigt tveksam.

En liten skvätt tonfiskvatten kan förvandla våtfoder till ett erbjudande h*n inte kan motstå.;)

Min tvärvägrare vande sig på det viset.

Man får inte hålla på för länge med tonfiskvattnet bara, då kan de få för sig att maten SKA smaka tonfisk för att gå ner.

varför inte köpa små burkar å ha framme??

Det är ju inte alls säkert att det finns tillräckligt små burkar - och då går det inte åt.

Mina katter äter Mjau färs där minsta burken väger 635 gram. Då måste den in i kylen mellan varven.

Låt katten välja, vill den inte äta den kall är det väl bara att låta den stå framme tills den har rumstemperatur.

Mina vägrar äta blötmat öht men tonfisk går ner, de verkar tom föredra den kylskåpskall.

En liten skvätt tonfiskvatten kan förvandla våtfoder till ett erbjudande h*n inte kan motstå.;)

Min tvärvägrare vande sig på det viset.
Haha! I Mis fall verkar det mest handla om dagshumöret. Imorse petade hon faktiskt i sig några bitar mjuk mat. Ett alternativ kanske är att inte ge torrisar samtidigt, då har hon inget val.

Jag ger maten kall, då går hon oftast dit och smakar, o sen går hon o gör nåt annat i en kvart. Sen kommer hon tillbaka o äter när maten ljumnat.
Så det är inga problem att ge den kall, de äter så fort den fått lagom temp.

Vad bra! Då slipper jag bekymra mig. Imorse smaskade till och med Mis mjuk (kall) mat med god aptit! :bow:

. Ett alternativ kanske är att inte ge torrisar samtidigt, då har hon inget val.

Exakt. Vill du att hon ska äta blötmat kan det underlätta att ta bort torrfodret. Torrfoder är ju gott och hon är van vid det, därför blir det lätt så att hon helst äter det.

Mina katter skulle förmodligen än i dag kasta sig över torrfodret för de tyckte verkligen att det var gott - men de får inte bestämma själva vilken mat som är nyttigast för dem, det gör jag;)

Men grattis, har hon glufsat i sig lite i dag så är ni nog på rätt väg:D

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 401
Senast: monster1
·
Katthälsa Försöker här eftersom jag bara får idiotsvar på FB som inte alls svarar på min fråga. Det här med att banta katt... Min ena katt har...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
14 257
Senast: Wille
·
Övr. Katt Jag har nu till sist gått över helt till blötmat för våra tre katter. De får Mjau i konservburk. Tidigare, när de fick både torrfoder...
Svar
12
· Visningar
1 626
Senast: Tualma
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 306
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama