Kyllera v/s kylbalsam/kyllimiment

mackan

Trådstartare
Frågor:
1) Hur står sig kyllera effektivitets mässigt i förhållande till kylbalsam/kyllimiment, isbalsam osv.?

2) Kyllera i förhållande till spolning av ben i kallvatten? Har hört att man måste spola i minst 20 min för att vatten ska uppnå nån riktig effekt... jämför med kylleran?

tycker att det inte är nåt direkt drag, och definitiv INTE särskilt långvarigt i vare sig kyl eller is balsam...... hur är det med leran i jämförelse? Är ju billigare än kyl/isbalsam dessutom, så ÄR det effektivare är jag motståndare mot att slösa dyra pengar i onödan på små flaskor med div sk. "kylande" effekt....

tack för svar!

Sv: Kyllera v/s kylbalsam/kyllimiment

Tycker att kylleran fungerar bättre än kyl- och isbalsam på min häst. Annars har Leovet något som heter Cold Legs som är en blå gel som fungerar bättre än kyl- och isbalsam men inte riktigt lika bra som kylleran.

Ok då har vi samma erfarenhet att kyllera verkar effektivare iallafall. vet någon HUR länge leran kyler ungefär? står inget på min hink...

jag ahr inte använt kyllera på lång tid men vi brukade alltid sätta blötttidningdpapper runt leran och sen linda på. köpte en 5 liters dunk med isbalsam för halva priset som lär räcka ett tag till hehe. (brukar använa den på mig själv också.)

Rangordnat:
Spola, minst 20 min
Kyllera
Isbalsam
Övriga kylliniment

Men det är ju inte alltid man vill få jätteeffekten, så man kan ju alltid variera.

Har ju inga vetenskapliga bevis, men jag tycker faktiskt inte att kyllera verkar ha någon effekt över huvud taget..? Känner själv inte den minsta kylande effekt då jag har tagit det på mig själv...

Jag kör med riktigt kallt vatten, kyler ca 15 - 20 minuter och tycker att det funkar toppen...

De flesta isbalsam / kylbalsam tycker jag kyler i ett par minuter, sedan känner jag ingenting...

Liknande trådar

Hästvård Vad är egentligen den "långvariga" skillanden mellan is balsam och kyl balsam? Vet ju förstås att man inte kan ta i is balsam utan att...
Svar
7
· Visningar
3 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka