Kylinge apollo, åsikter?

Toxid

Trådstartare
Det fanns andra trådar ang Kylinge Apollo ja, men dem var så gamla så tänkte höra med er som har Kylinge Apollo släp nu.

Nåväl! Ska ev. köpa ett Kylinge Apollo -04, med fronturlastning.

Ni som har/har haft dom släpen, är ni nöjda? Går dom bra längs vägen? Ljusa,rymliga? Går det att ha 3/4 dels bom på den? Och går det då att fästa mellanväggen vid sidan så dom kan åka brett bak?

Alla erfarenheter räknas och uppskattas.
Tack:)

Sv: Kylinge apollo, åsikter?

Jag har en -98 (eller är den en 96:a:confused: ) som jag har haft i ganska många år nu. Det är en ljus, rymlig transport som går bra på vägen. Den är säker och stabil och alla hästar jag lastat i den har åkt utmärkt. Ventilationen är bra (jag har satt in ett öppningsbart fönster) och panikbommarna är ett superstort plus!

Jag har också ett Kylinge Apollo en -00 eller-01a.

Älskar min transport och ser ingen anledning till att byta den.
Har fronturlastning och 3/4 dels bakbom.
Har kört de flesta olika hästar i den.
Min islänning älskar fronturlastningen, jag älskar fronturlastning och panikbommarna som fungerar i skarpt läge med häst hängandes på.
Har kört en stor Shirehäst i den flera ggr och den får plats utan att släpet känns för trångt.
Går stadigt och stabilt. Fungerar alltid. Inga konstigheter utan kräver bara normalt underhåll.

Är inne på mitt andra Kylingesläp nu och det om något är väl ett bevis på att jag tycker att det är ett riktigt bra släp.

Tack för era svar, den låter onekligen så bra som jag förväntat mig.
Flera med erfarenheter?

Liknande trådar

Utrustning Funderar lite på att byta transport. Har idag en Star Trailer Safir från 1997 som jag är väldigt nöjd med, men hade inte gjort något med...
Svar
13
· Visningar
1 135
Senast: Alexandra_W
·
A
Utrustning Har nu suttit och kollat igen massa trådar ang. transport och lastning men ingen fyllde mina funderingar fullt. 1) Hur har ni utrustat...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 259
Senast: qnockout07
·
Hästhantering Detta är inte min häst men en väns häst! Hästen är en halvblodsvalack född 2001. Som 2 årig hingst på väg till betet gick han över...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 946
Senast: tuaphua
·
P
Utrustning Här tänker vi långsiktigt....! Tanken är väl att jag "så småningom" (dvs om 5 år kanske haha) ska ta BE-kort och jag vill ju självklart...
2
Svar
35
· Visningar
3 248
Senast: piggis_83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp