KWPN ägare

lillbeka

Trådstartare
Min "kompis" har ett stort KWPN sto, född 2002. Hon rider stoet regelbundet i dressyr, men hon sätter aldrig muskler direkt som man tycker att hon borde. Mat vet jag inte alls hur mycket hon får, men hon är inte mager, så hon får tillräckligt med mat. Är KWPN svåra att sätta muskler el? är själv van vid Quarter som sätter muskler lätt som en plätt, men som får fritillgång hö när betet är slut.

tacksam för svar!:)

Sv: KWPN ägare

Det kan finnas många anledningar, illapassande utrustning, proteinfattig foderstat, felaktigt riden, ont någon stans m.m...;)

Hej!
Min KWPN har också haft svårt att sätta muskler, men nu börjar de komma allt mer. Är det en KWPN TP så är de ju avlade till att va sportigt smala och slanka och många av dem har väldigt lite muskler. Jag tror att det är en kombination av att de måste bli rätt ridna, få vila kroppen ordentligt och få mycket proteiner. Min häst har blivit hjälpt av lusern och sojamjöl. Det krävs så mycket mer träning av KWPN TP hästen än av en quarter som nästan naturligt har massor med muskler.

Hej!
Min KWPN har också haft svårt att sätta muskler, men nu börjar de komma allt mer. Är det en KWPN TP så är de ju avlade till att va sportigt smala och slanka och många av dem har väldigt lite muskler. Jag tror att det är en kombination av att de måste bli rätt ridna, få vila kroppen ordentligt och få mycket proteiner. Min häst har blivit hjälpt av lusern och sojamjöl. Det krävs så mycket mer träning av KWPN TP hästen än av en quarter som nästan naturligt har massor med muskler.

proteiner, fett, rätt riden och VILA!

Där satte du fingret på en viktig sak, iaf för att min ska sätta muskler! :bow:

Men det är ju hemskt svårt att veta om det är onormalt lite muskler när man inte har sett hästen själv... :confused: Det är ju inte ens ett foto på den... alla hästar ser ju olika ut och det finns individer som ORKAR MED jobbet och HAR MUSKLER fast det är som med naturligt smala personer... det syns inte. Frågan är ju inte "har hästen muskler" utan "orkar hästen med arbetet"

vill inte sätta ut en bild då det kan kännas lite elakt av mig känner jag:o men hon är i bra hull och är antagligen en sportmodell, har sett andra KWPN som är så där smala men dom är ny importerade, men hon har ägt henne i 2 år.
Men hennes pappa eller farfar är en viss Negro :S Dressyr hingst och pappan är dressyr också enligt vad jag har hört av ägaren. Men då vet man lite:bow:

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 741
Senast: CaisaCax
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 735
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 672
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar