Kvinnans rätt till sin egen kropp

Så ni tycker alltså att vi borde hålla oss på samma nivå, eller bli fler?
Vilka är "ni"? Och hur kommer du till den här slutsatsen? :confused:

Bara för att man inte skriver under på din "lösning" betyder det inte att man inte kan se att nåt är ett problem. Jag tycker givetvis att vi ska arbeta med upplysning, undervisning, kvinnors empowerment och fattigdomsbekämpning. Ingenting jag har uttryckt i tråden motsäger det.
 
Eftersom det är det enda som är min poäng. Hur har jag FLERA GGR skrivit att jag inte har funderat på.
La till medan du svarade:

Bara för att man inte skriver under på din "lösning" betyder det inte att man inte kan se att nåt är ett problem. Jag tycker givetvis att vi ska arbeta med upplysning, undervisning, kvinnors empowerment och fattigdomsbekämpning. Ingenting jag har uttryckt i tråden motsäger det.
 
Det är helt uppenbart att @Lipperta o @kimmis87 inte har tittat på videon med Hans Rosling som @gul_zebra länkade till.
Svårt att diskutera med folk som är faktaresistenta.

Så det kan inte vara så att jag tycker att 11 miljarder människor är för många?

Att vi sedan inte ökar från det (för övrigt är det bara teorier, inte fakta), betyder inte att jag automatiskt tycker att det är ok.

Ju färre vi är desto bättre, för miljön alltså.

Vi har idag redan STOR problem med miljöförstöring. Kommer det bli bättre för att vi blir 3 miljarder till? Det tror inte jag iaf.
 
Jag är fullt frisk och lagom normal och blev med barn när jag åt minipiller. Upptäckte typ v 16, hade blödningar och misstänkte inget.
Nu valde vi att bli föräldrar, men jag lär inte vara ensam om upplevelsen.

Och jag trodde i min enfald att jag blev steriliserad under operation vilket var planerat -men läkaren glömde det.
Jag hade redan tre barn men vid den här graviditeten så var kombon tron att inte längre kunna bli gravid, ett spädbarn, en stormen Gudrun med strömlöst i veckovis samt gå tillbaka till jobbet på deltid väldigt snabbt efter förlossningen, sedan arbetsgivarbyte och mens som vanligt från det att bebis var två månader. Min graviditet upptäcktes också i v16. Jag valde behålla, men jag är grymt tacksam att jag hade rätt till valmöjlighet.

Jamen det var ju precis det jag sa! Nu kommer alla historier om att minsann "jag kunde inte misstänka att jag blev gravid" upp. ClearBlue finns och fanns lätt tillgängligt på närmsta apotek. Själv skulle jag bli fullständigt tokig om jag visste att jag hade haft oskyddat sex och riskera oönskat faderskap. Som sagt medicinska skäl ( felaktigt utförd sterlisation) gäller ju som vanligt som skäl.
Varför chansa liksom?
 
Titta igen på det jag skrev, ord som tex. Och det var endast det första du citerade som var från mitt första inlägg. Jag skrev INTE att vi skulle kopiera 1 barns regeln som de har i vissa länder rakt av. Så den biten kan du lägga ner DIREKT.


Träffar det möjligen en öm punkt? Ni som tar illa upp, är det möjligt att ni har fler än 1 barn? Kanske tillomed fler än 2?

Har 1 det räcker (och räckte gott till också)
 
Jamen det var ju precis det jag sa! Nu kommer alla historier om att minsann "jag kunde inte misstänka att jag blev gravid" upp. ClearBlue finns och fanns lätt tillgängligt på närmsta apotek. Själv skulle jag bli fullständigt tokig om jag visste att jag hade haft oskyddat sex och riskera oönskat faderskap. Som sagt medicinska skäl ( felaktigt utförd sterlisation) gäller ju som vanligt som skäl.
Varför chansa liksom?

Men hur skulle jag upptäckt det? Allt var som vanligt.
 
Jamen det var ju precis det jag sa! Nu kommer alla historier om att minsann "jag kunde inte misstänka att jag blev gravid" upp. ClearBlue finns och fanns lätt tillgängligt på närmsta apotek. Själv skulle jag bli fullständigt tokig om jag visste att jag hade haft oskyddat sex och riskera oönskat faderskap. Som sagt medicinska skäl ( felaktigt utförd sterlisation) gäller ju som vanligt som skäl.
Varför chansa liksom?
Vadå "oskyddat sex"? Här snackar vi ju om alla fall när preventivmedel har använts och det har skitit sig i alla fall. De preventivmedel som finns är väldigt säkra och det är inte direkt så man blir tipsad om att man bör testa regelbundet om man blivit gravid i alla fall. Jag hade faktiskt inte ens tänkt den tanken före den här tråden.
 
Men hur skulle jag upptäckt det? Allt var som vanligt.
Men det är väl i alla fall inte "normalfallet" ?? Att samtliga kvinnor skulle var omedvetna om att de haft sex håller jag faktiskt för otroligt. I ditt fall är det väl undantaget som bekräftar regeln.
Hmm även om det berättas historier om en kvinna som blev gravid utan att ha samlag/sex, Maria tror jag hon hette.
 
Vadå "oskyddat sex"? Här snackar vi ju om alla fall när preventivmedel har använts och det har skitit sig i alla fall. De preventivmedel som finns är väldigt säkra och det är inte direkt så man blir tipsad om att man bör testa regelbundet om man blivit gravid i alla fall. Jag hade faktiskt inte ens tänkt den tanken före den här tråden.
Det skrev jag också om du läste mer än det sista. För hundra år sen var Durex kondomer absolut osäkra och de var de enda man kunde finna i varuautomaterna.
Det var ett evigt gnagande på naglarna.....
 
Men det är väl i alla fall inte "normalfallet" ?? Att samtliga kvinnor skulle var omedvetna om att de haft sex håller jag faktiskt för otroligt. I ditt fall är det väl undantaget som bekräftar regeln.
Hmm även om det berättas historier om en kvinna som blev gravid utan att ha samlag/sex, Maria tror jag hon hette.

Nä. Men nånstans har ju även en man varit inblandad. Och mäns generella motvilja mot kondom lär inte vara ett påhitt. Jag har för tusan väst till ett ons för typ 15 år sedan "jag tycker Göran är ett coolt namn på vårt kommande barn" när han vägrade kondom. I övrig anser jg att du mest larvar dig och skuldbelägger.
 
Men det är väl i alla fall inte "normalfallet" ?? Att samtliga kvinnor skulle var omedvetna om att de haft sex håller jag faktiskt för otroligt. I ditt fall är det väl undantaget som bekräftar regeln.
Hmm även om det berättas historier om en kvinna som blev gravid utan att ha samlag/sex, Maria tror jag hon hette.
Måste fråga för det är fortfarande lite frågetecken

Alltså varför vill du förbjuda kvinnor att göra abort efter v12?

Varför vill du förbjuda senare abort och i stället tvinga kvinnor att föda fram oönskade barn om dom upptäcker graviditeten efter v12?

Har du nån anledning? :confused: Eller gillar du att frånta kvinnor deras rättigheter "bara för att" liksom?
 
Jamen det var ju precis det jag sa! Nu kommer alla historier om att minsann "jag kunde inte misstänka att jag blev gravid" upp. ClearBlue finns och fanns lätt tillgängligt på närmsta apotek. Själv skulle jag bli fullständigt tokig om jag visste att jag hade haft oskyddat sex och riskera oönskat faderskap. Som sagt medicinska skäl ( felaktigt utförd sterlisation) gäller ju som vanligt som skäl.
Varför chansa liksom?
Det är klart att det kommer upp! Det gör mig så förtvivlad för alla flickor och kvinnors skull att ens behöva ha den här diskussionen. Det ÄR ju lätt att bli gravid av misstag TROTS preventivmedel. Det är lätt att strunta i skydd av olika orsaker också, särskilt som ung och osäker i situationen. Oönskade graviditeter kommer alltid att förekomma.
Jag blev gravid som sjuttonåring. Hann precis tack vare snabb handläggning genomföra en abort i vecka 12.
Ett av mina barn blev till pga en sprucken kondom (en mycket välkommen graviditet men vi hade gärna väntat lite längre mellan barnen). Jag är EN kvinna som har dessa erfarenheter. Jsg är knappast ensam. Jag anser mig inte använda abort som preventivmedel. Jag tar INTE lätt på det. Men jag är väldigt glad och tacksam att möjligheten finns. En inskränkning av abortlagen gagnar INGEN.
 
Nä. Men nånstans har ju även en man varit inblandad. Och mäns generella motvilja mot kondom lär inte vara ett påhitt. Jag har för tusan väst till ett ons för typ 15 år sedan "jag tycker Göran är ett coolt namn på vårt kommande barn" när han vägrade kondom. I övrig anser jg att du mest larvar dig och skuldbelägger.
Då kanske du låg med fel kille eller han med fel tjej?
Varför känner du det? Bara för att det är en man som svarar? Underligt är det, var nånstans i din argumentation finns "skuldbelägger" av kvinnan???
Det är väl för tusan bådas ansvar.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Det skrev jag också om du läste mer än det sista. För hundra år sen var Durex kondomer absolut osäkra och de var de enda man kunde finna i varuautomaterna.
Det var ett evigt gnagande på naglarna.....
Fast många har använt p-piller och då tänker man att man haft skyddat sex.
Men ibland funkar de inte. Ibland tar inte kroppen upp dem.
 
Men då tror man inte man är gravid eftersom man skyddat sig och det är lätt att det upptäcks efter vecka 12. Speciellt om man ändå har blödningar och inga symptom på graviditet.
Som sagt nån gång lär det visa sig, dina exempel är väl ändå inte normalfallet även om du verkar påskina det?
Om man inte har symptom och det visar sig efter 20 veckor då?
Suck :banghead::banghead::banghead:
Teoretisering är hemskt odugligt som argument.
Läste om någon som inte visste och födde barn i toaletten, är det normalfallet????
Har man sen gått igenom flera aborter så kan man ju fundera på anledningen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp