Det är helt uppenbart att @Lipperta o @kimmis87 inte har tittat på videon med Hans Rosling som @gul_zebra länkade till.
Svårt att diskutera med folk som är faktaresistenta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilka är "ni"? Och hur kommer du till den här slutsatsen?Så ni tycker alltså att vi borde hålla oss på samma nivå, eller bli fler?
Eftersom det är det enda som är min poäng. Hur har jag FLERA GGR skrivit att jag inte har funderat på.Vilka är "ni"? Och hur kommer du till den här slutsatsen?
La till medan du svarade:Eftersom det är det enda som är min poäng. Hur har jag FLERA GGR skrivit att jag inte har funderat på.
Det är helt uppenbart att @Lipperta o @kimmis87 inte har tittat på videon med Hans Rosling som @gul_zebra länkade till.
Oj, nu är man faktaresistent för att man inte vill titta på en YT video. HEJA BUKEDet är helt uppenbart att @Lipperta o @kimmis87 inte har tittat på videon med Hans Rosling som @gul_zebra länkade till.
Jag är fullt frisk och lagom normal och blev med barn när jag åt minipiller. Upptäckte typ v 16, hade blödningar och misstänkte inget.
Nu valde vi att bli föräldrar, men jag lär inte vara ensam om upplevelsen.
Och jag trodde i min enfald att jag blev steriliserad under operation vilket var planerat -men läkaren glömde det.
Jag hade redan tre barn men vid den här graviditeten så var kombon tron att inte längre kunna bli gravid, ett spädbarn, en stormen Gudrun med strömlöst i veckovis samt gå tillbaka till jobbet på deltid väldigt snabbt efter förlossningen, sedan arbetsgivarbyte och mens som vanligt från det att bebis var två månader. Min graviditet upptäcktes också i v16. Jag valde behålla, men jag är grymt tacksam att jag hade rätt till valmöjlighet.
Titta igen på det jag skrev, ord som tex. Och det var endast det första du citerade som var från mitt första inlägg. Jag skrev INTE att vi skulle kopiera 1 barns regeln som de har i vissa länder rakt av. Så den biten kan du lägga ner DIREKT.
Träffar det möjligen en öm punkt? Ni som tar illa upp, är det möjligt att ni har fler än 1 barn? Kanske tillomed fler än 2?
Jamen det var ju precis det jag sa! Nu kommer alla historier om att minsann "jag kunde inte misstänka att jag blev gravid" upp. ClearBlue finns och fanns lätt tillgängligt på närmsta apotek. Själv skulle jag bli fullständigt tokig om jag visste att jag hade haft oskyddat sex och riskera oönskat faderskap. Som sagt medicinska skäl ( felaktigt utförd sterlisation) gäller ju som vanligt som skäl.
Varför chansa liksom?
Vadå "oskyddat sex"? Här snackar vi ju om alla fall när preventivmedel har använts och det har skitit sig i alla fall. De preventivmedel som finns är väldigt säkra och det är inte direkt så man blir tipsad om att man bör testa regelbundet om man blivit gravid i alla fall. Jag hade faktiskt inte ens tänkt den tanken före den här tråden.Jamen det var ju precis det jag sa! Nu kommer alla historier om att minsann "jag kunde inte misstänka att jag blev gravid" upp. ClearBlue finns och fanns lätt tillgängligt på närmsta apotek. Själv skulle jag bli fullständigt tokig om jag visste att jag hade haft oskyddat sex och riskera oönskat faderskap. Som sagt medicinska skäl ( felaktigt utförd sterlisation) gäller ju som vanligt som skäl.
Varför chansa liksom?
Men det är väl i alla fall inte "normalfallet" ?? Att samtliga kvinnor skulle var omedvetna om att de haft sex håller jag faktiskt för otroligt. I ditt fall är det väl undantaget som bekräftar regeln.Men hur skulle jag upptäckt det? Allt var som vanligt.
Det skrev jag också om du läste mer än det sista. För hundra år sen var Durex kondomer absolut osäkra och de var de enda man kunde finna i varuautomaterna.Vadå "oskyddat sex"? Här snackar vi ju om alla fall när preventivmedel har använts och det har skitit sig i alla fall. De preventivmedel som finns är väldigt säkra och det är inte direkt så man blir tipsad om att man bör testa regelbundet om man blivit gravid i alla fall. Jag hade faktiskt inte ens tänkt den tanken före den här tråden.
Men det är väl i alla fall inte "normalfallet" ?? Att samtliga kvinnor skulle var omedvetna om att de haft sex håller jag faktiskt för otroligt. I ditt fall är det väl undantaget som bekräftar regeln.
Hmm även om det berättas historier om en kvinna som blev gravid utan att ha samlag/sex, Maria tror jag hon hette.
Måste fråga för det är fortfarande lite frågeteckenMen det är väl i alla fall inte "normalfallet" ?? Att samtliga kvinnor skulle var omedvetna om att de haft sex håller jag faktiskt för otroligt. I ditt fall är det väl undantaget som bekräftar regeln.
Hmm även om det berättas historier om en kvinna som blev gravid utan att ha samlag/sex, Maria tror jag hon hette.
Det är klart att det kommer upp! Det gör mig så förtvivlad för alla flickor och kvinnors skull att ens behöva ha den här diskussionen. Det ÄR ju lätt att bli gravid av misstag TROTS preventivmedel. Det är lätt att strunta i skydd av olika orsaker också, särskilt som ung och osäker i situationen. Oönskade graviditeter kommer alltid att förekomma.Jamen det var ju precis det jag sa! Nu kommer alla historier om att minsann "jag kunde inte misstänka att jag blev gravid" upp. ClearBlue finns och fanns lätt tillgängligt på närmsta apotek. Själv skulle jag bli fullständigt tokig om jag visste att jag hade haft oskyddat sex och riskera oönskat faderskap. Som sagt medicinska skäl ( felaktigt utförd sterlisation) gäller ju som vanligt som skäl.
Varför chansa liksom?
Då kanske du låg med fel kille eller han med fel tjej?Nä. Men nånstans har ju även en man varit inblandad. Och mäns generella motvilja mot kondom lär inte vara ett påhitt. Jag har för tusan väst till ett ons för typ 15 år sedan "jag tycker Göran är ett coolt namn på vårt kommande barn" när han vägrade kondom. I övrig anser jg att du mest larvar dig och skuldbelägger.
Fast många har använt p-piller och då tänker man att man haft skyddat sex.Det skrev jag också om du läste mer än det sista. För hundra år sen var Durex kondomer absolut osäkra och de var de enda man kunde finna i varuautomaterna.
Det var ett evigt gnagande på naglarna.....
Kallas även "medicinska skäl" så det är helt ok. Varför ens argumentera mot?Fast många har använt p-piller och då tänker man att man haft skyddat sex.
Men ibland funkar de inte. Ibland tar inte kroppen upp dem.
Men då tror man inte man är gravid eftersom man skyddat sig och det är lätt att det upptäcks efter vecka 12. Speciellt om man ändå har blödningar och inga symptom på graviditet.Kallas även "medicinska skäl" så det är helt ok. Varför ens argumentera mot?
Som sagt nån gång lär det visa sig, dina exempel är väl ändå inte normalfallet även om du verkar påskina det?Men då tror man inte man är gravid eftersom man skyddat sig och det är lätt att det upptäcks efter vecka 12. Speciellt om man ändå har blödningar och inga symptom på graviditet.