Varför gör aborter dig så arg?Jo jag väntade mig en dylik kommentar. Alla känner vi nån som känner nån som hört om nån som inte ens funderade över graviditet förrän vecka 40, duuuhhh.
Hallå !!! This is planet earth !!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför gör aborter dig så arg?Jo jag väntade mig en dylik kommentar. Alla känner vi nån som känner nån som hört om nån som inte ens funderade över graviditet förrän vecka 40, duuuhhh.
Nej. Avhållsamhet hoppas jag verkligen folk använder som p-medel om inte preventivmedel finns att tillgå just då. ( hur fan det ens är möjligt 2017 när man kan gå och köpa kondomer i närmsta speceriaffär ?,)
Vad har männen för konsekvenstänk då?Jag kan tänka mig att väldigt många unga tjejer har svårt att förstå vidden av konsekvenserna vid oskyddat/dåligt skyddat sex.
Vad har männen för konsekvenstänk då?
Sen undrar du hur man inte kan märka att man är gravid på tre månader. Alla kvinnor har inte regelbundna cykler, alla kvinnor håller inte stenkoll på mensen hela tiden, vissa kvinnor får inga graviditetssymptom, de flesta får inte någon putande mage de första 12v. Så det är fullt möjligt att missa en sådan sak.
Ok, så om man har läst en bok så blir man som du expert eller?
Jag har praktisk erfarenhet räcker det?
Vad har männen för konsekvenstänk då?
Tycker inte det har med varandra att göra så settNär allt ansvar faller på kvinnan så måste det ju rimligtvis också vara kvinnan som bestämmer om hon ska behålla barnet eller ej.
Tycker inte det har med varandra att göra så sett
Kvinnan bestämmer om abort för att det är hennes kropp som är gravid så även om mannen tagit sin del av ansvaret och haft kondom blir det ändå alltid kvinnans beslut om abort
Så vitt jag vet är du man. Sätt dig ner i båten.
Svägerskan, som gick på p-piller sen flera år, upptäckte sin graviditet i månad 6...Till 12 veckor = 3 månader.
Alltså, vet man inte om att man är gravid (eller ens misstänker det innan) när man har oskyddat sex så borde man kanske fundera på preventivmedel i någon form.
För övrigt finns det ju medicinska skäl så bortfaller ju ovanstående.
Svägerskan, som gick på p-piller sen flera år, upptäckte sin graviditet i månad 6...
Så du skrek KÄLLKRITIK NÅGON???! när du egentligen ville påpeka att även du är för en sänkt abortgräns?Till 12 veckor = 3 månader.
Alltså, vet man inte om att man är gravid (eller ens misstänker det innan) när man har oskyddat sex så borde man kanske fundera på preventivmedel i någon form.
För övrigt finns det ju medicinska skäl så bortfaller ju ovanstående.
Jo jag väntade mig en dylik kommentar. Alla känner vi nån som känner nån som hört om nån som inte ens funderade över graviditet förrän vecka 40, duuuhhh.
Nej. Avhållsamhet hoppas jag verkligen folk använder som p-medel om inte preventivmedel finns att tillgå just då. ( hur fan det ens är möjligt 2017 när man kan gå och köpa kondomer i närmsta speceriaffär ?,) att det hände på min tid är förståeligt för då kunde man inte det, utan fick gå till varuautomaten på en väl upplyst gata där man fick stoppa i sina enkronor medans Svea, Hilda och Sven satt i fönstret och kollade av vem som skulle ha roligt i kväll.
Hett tips. Petting fungerar också om man inte har tillgång.
Den äldre minnesgoda läsaren kommer säkert ihåg kampanjen : Sluta fumla.
Arg??? Då har du inte sett mig arg . Blir aldrig arg, waste of energy.Varför gör aborter dig så arg?
Inte på min tid, men du läste inte mitt inlägg antar jag.Inte väljer man en sen abort pga slarv med p-medel! Ren jävla idioti att ens antyda något sådant.
Varken på din tid eller nutid, fattar du ens hur en sen abort går till?Inte på min tid, men du läste inte mitt inlägg antar jag.