Så 18 veckor är ok men 18½ veckor är omöjligt?Varken på din tid eller nutid, fattar du ens hur en sen abort går till?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så 18 veckor är ok men 18½ veckor är omöjligt?Varken på din tid eller nutid, fattar du ens hur en sen abort går till?
Till 12 veckor = 3 månader.
Alltså, vet man inte om att man är gravid (eller ens misstänker det innan) när man har oskyddat sex så borde man kanske fundera på preventivmedel i någon form.
För övrigt finns det ju medicinska skäl så bortfaller ju ovanstående.
Inte enligt mig.Så 18 veckor är ok men 18½ veckor är omöjligt?
Det där är ju fasan. Så egentligen borde alla som inte vill bli gravida, men har ett aktivt sexliv, göra graviditetstest minst en gång i månaden även om de använder preventivmedel.Jag är fullt frisk och lagom normal och blev med barn när jag åt minipiller. Upptäckte typ v 16, hade blödningar och misstänkte inget.
Nu valde vi att bli föräldrar, men jag lär inte vara ensam om upplevelsen.
Jag är fullt frisk och lagom normal och blev med barn när jag åt minipiller. Upptäckte typ v 16, hade blödningar och misstänkte inget.
Nu valde vi att bli föräldrar, men jag lär inte vara ensam om upplevelsen.
Vilka dumheter?Arg??? Då har du inte sett mig arg . Blir aldrig arg, waste of energy.
Synpunkter på dumheter har jag dock och tänker fortsätta med det, snart på 10 året på Buke. Sorry.
Så gör jag! Varje månad eller var annan beroende på mängden sex.Det där är ju fasan. Så egentligen borde alla som inte vill bli gravida, men har ett aktivt sexliv, göra graviditetstest minst en gång i månaden även om de använder preventivmedel.
Det där är ju fasan. Så egentligen borde alla som inte vill bli gravida, men har ett aktivt sexliv, göra graviditetstest minst en gång i månaden även om de använder preventivmedel.
Jag önskar jag hade modet att sterilisera mig men är ju fullständigt skräckslagen inför fysiska ingrepp i kroppen. Men å andra sidan, skulle jag bli gravid vore det en katastrof.Jag löser det nu med att sterilisera mig och samtidigt sätta in spiral för att slippa blödningar.
Uppenbarligen inte.Ok, så om man har läst en bok så blir man som du expert eller?
Jag har praktisk erfarenhet räcker det?
Varför ska han ha en åsikt om vad du gör med din kropp?Jag är rädd att sambon skulle lämna mig om jag stereliserar mig frivilligt
Kolla på Polen.Nu när tråden rensats. Jag tror att det som är farligast är att kvinnor i västvärlden inte inser just hur snabbt det kan gå att rulla tillbaka de framsteg man gjort de senaste 100 åren och hur skört det faktiskt är. Ta bara ett sånt exempel som vårdnadsbidraget som var en riktig kvinnofälla, ffa för kvinnor som kommit till Sverige i vuxen ålder. Det gjorde att de inte kom in på arbetsmarknaden och det övriga samhället och att de sannolikt bara skulle få garantipensionen.
Jag vet ärligt inte riktigt vad man kan göra? När blev att vara feminist fult? Hur många offentliga kvinnor idag säger, "jag är inte feminist."
Buke är ju kvinnodominerat och det finns alltför många trådar om hur kvinnor behandlas i relationer och i samhället i stort. Hur går vi framåt på en mikro och makronivå? Man ska inte jämföra äpplen och päron, men 5 personer dog i terror attentatet i Stockholm, nästan tre gånger så många kvinnor inom en relation.
Och då pratar vi inte ens om den mobbning och förföljelser som drabbar flickor/kvinnor som är aktiva inom sociala medier och det offentliga rummet. Jag tycker att en bra början är att skärpa lagen för att omfatta även internet och social media som tex Storbritannien har gjort http://www.bbc.co.uk/news/uk-37601431
Är det någon annan som har andra idéer och funderingar hur vi kan värna om inte bara aborträtt utan även kvinnors rätt till säkerhet och likabehandling?
varför i hela friden då?Jag är rädd att sambon skulle lämna mig om jag stereliserar mig frivilligt
Han ska inte. Han är bara otroligt barnkär vill bli far. Jag säger alltid att jag inte klämmer ut någon unge, någonsin.Varför ska han ha en åsikt om vad du gör med din kropp?