Kvinna föll av häst och blev påkörd – allvarligt skadad

En bild säger mer än1000 ord. Den här vägen är inte direkt dimentionerad för två bilar i bredd. Ser det ut att finnas utrymme för en omkörning på denna väg? Nu vet jag inte hur bred traktorn var, men man ser att brandbilen upptar merparten av bredden på vägen. Rider man förbi ett djur bör man dessutom hålla ut något, finns det utrymme för det här? Får förare möte med cyklist eller någon med hund kör de hel över på andra sidan och kör förbi sakta.

https://kuriren.nu/nyheter/lulea/ar...ast-och-blev-pakord-flyttad-till-iva/j8ezo1qj
Det är samma bild som tidigare i tråden. Så otroligt smal ser inte vägen ut att vara - brandbilen står ju parkerad precis i mitten medan polisbilen tydligt visar att det finns uttrymme utanför körbanan och vid sidan om den kan absolut ett eller flera ridekipage passera säkert. Vi har ingen aning om hur eller om traktorföraren höll ut.
 
Det är samma bild som tidigare i tråden. Så otroligt smal ser inte vägen ut att vara - brandbilen står ju parkerad precis i mitten medan polisbilen tydligt visar att det finns uttrymme utanför körbanan och vid sidan om den kan absolut ett eller flera ridekipage passera säkert. Vi har ingen aning om hur eller om traktorföraren höll ut.
Håller med, det ser ut som en hyfsat bred skogsväg där det går att mötas om man är försiktig.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Håller med, det ser ut som en hyfsat bred skogsväg där det går att mötas om man är försiktig.
Det är ju svårt att se om det finns diken där, annars går det ju till och med att köra/rida en bit utanför vägen. Det var värre med en grusväg där jag bodde förut. Smal väg OCH taggtrådsstaket på båda sidor... Jag undvek den sträckan så mycket jag kunde!
 
Det är ju svårt att se om det finns diken där, annars går det ju till och med att köra/rida en bit utanför vägen. Det var värre med en grusväg där jag bodde förut. Smal väg OCH taggtrådsstaket på båda sidor... Jag undvek den sträckan så mycket jag kunde!
Det stod i första artikeln jag läste att det inte gick att rida åt sidan, annars är det väl det första man gör vid möten på smal väg?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En häst blev påkörd av en personbil på tisdagsmorgonen. Hästen avlivades sedan på platsen på grund av sina skador.
Svar
0
· Visningar
120
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det finns många risker med att äga en häst, och det kan bli väldigt dyrt. Men ibland finns mer ersättning att få, till exempel om någon...
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Kungsbacka kommun har åtalats misstänkt för djurplågeri sedan hon låtit bli att sköta om en häst.
Svar
0
· Visningar
261
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En jakthund ska ha bitit en häst under hösten 2023. Hästen skadade sig och ryttaren ramlade av i samband med händelsen. Länsstyrelsen...
Svar
9
· Visningar
975

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp