Kväver sig...

Tänkte lite igen då...
Om du kör med så lång käk el autokäk att hon bara använder den "sista biten" så gör det ju inte så mycket om hon kväver sig lite.... en ide bara..

Fattar tror jag, nacktöm är ung. som gamla tiders stuptygel. Men den var fast och det är väl inte nacktömmen då?
Men hur får man tag i den från fel håll :d

Ok, då är ju inte bettbyte ett alternativ då.

Har du provat ett sånt där riktigt "nordiskäk", stegkäk - ser ut ungefär som raymond men det är rejält förlängda skänklar uppåt om man säger så (dom är nog ett par dm långa i alla fall), det är för hästar som behöver en extrem utväxling i käken. Du har inte provat ett amerikanskt käk med kedja under hakan, så det inte är så roligt att trycka ner sig i käken. Jag har sett dom som gjort väldigt tunna pullburkar förresten, med en diameter som inte är större än kanske 5-6 cm, det vore kanske något för din pålle?

tömmen tar ju "uppifrån" istället för som normalt.....det kan kännas lite vingligt, speciellt om du ska styra också :rofl: :rofl:..och det är ju en fördel om man gör ;)

Fattar precis, låter vingligt. Ska nog testa o rida med det. Avlämnar rapport efter slutfört uppdrag!

tror det kallas korstygel när man rider, inte säker...man blir stark som en oxe, så tänk på att inte dra för mycket i tyglarna

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 475
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 643
Senast: Josofinito
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 660
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama