kvalitets dressyr sadel

LadyLusifer

Trådstartare
Har bytt häst och letar efter en ny dressyrsadel till en lite rakare rygg. inte passier, kiefer eller stubben ,, tycker att dom är alldeles för hårda i sitsen :crazy:.. kommer snart med bild där hans rygg synd ordentligt..
Nån som har nått tips på en superskön dressyrsadel, gärna med mjuk å skön sitsoch rejäla knästöd :love:

Amerigo, Röösli, Spirig, Jaguar, Jensen, Cobra m.fl. :cool:
Rejäla knästöd ska inte behövas om du har en sadel som passar dig för då hamnar du, och även dina ben, rätt ;) Så funkar iaf Amerigon för mig, sitter som gjuten :)

Okej, det beror på vad man menar med rejäla. Inga är stora för mig efter nästan ett år i en Kieffer Ulla Salzgeber ;)

Amerigon är jätteskön! Den har ganska stora knästöd och ligger bra på hästen jag rider som har rak rygg. En Dominos borde inte passa. Min häst har lite urskålat sadelläge och Dominos passar perfekt på honom. De är annars sköna.

Har haft en Zaldi Millenium 2000 till förra hästen och där kan man tala om rejäla knästöd.. :D
Jag har tänkt mycket på en amerigo men vet inte riktigt hur pass svangda dom är.. nån sa att dom liknar en prestige och dom är väl ganska svängda.. eller har jag fel där :confused: :confused:

Om man är beredd att betala lite extra så rekomenderar jag starkt Jaguar och Cobra, men jag har också funderingar på Amerigo, de verkar ruskigt bekväma och är också en bra kvalitetssadel.
Visst får man betala ganska mycket, men man får också vad man betalar för, sadeln man köpt är JÄTTE bekväm och håller i X antal år! :love: Dessvärre finns det ju inte så många begagnade och de som finns är ju ändå ganska dyra. :crazy: Fast det bevisar ju att man har möjlighet att få igen pengarna om man ångrar sig och vill sälja efter några år. :D

Här kommer två bilder på pojken... förlåt om kvaliten inte är den bästa.. inte vinkeln heller vilket gör att ryggen ser lite mer svängd ut än vad den egentligen är... :crazy:
Han har heller inga som hellst muskler här (har precis fått hem han här) han har nu varit hos mig i ca 1 mån... ska ha en sadel som passar när han musklat sig lite.. jag tror att han kommer muskla sig så att ryggen blir ännu lite rakare.. vad tror ni?? :confused: kommentera gärna på bilderna förresten :)
här är bilderna på Rammi stillastående , och Rammi i trav
:bump:

oo dom e dyra :angel:
jag skulle ju satsa på en amerigo, men det är jag.
kostar inte cobran upp emot 40? :confused: tror det...

Ingen aning.. :confused: :confused: :D. ligger inte Amerigon på 25-30?? det KAN jag tänka mig att betala men då ska den vara värd det också och inget överpris... är amerigo mer för raka ryggar och domi??? mer för skålade ryggar??

min häst har rak rygg o han gick med amerigo, det passade honom bra.
en begagnad amerigo är nog det bästa, finns från 20 o neråt :)
dominus är väl för mer urskålade hästar? min arab hade en sådan o den låg väldans bra...

Ansluter mig till den skara som rekommenderar Amerigo.
Skönare sadel får man leta länge efter!
Tror också efter att ha sett dina kort att den ska passa din häst.

SKulle bli himla glad om Amerigo passar honom.. :love: :bump:
hoppas att nån ridshop här i närheten kan ta hem dom åt mig bara... och att nån i närheten har en som jag kan prova :idea: har aldrig ridit i en ... :cry:
hur ligger dom i bomvidderna förresten nån som vet?? :bow:

Liknande trådar

Utrustning Sålde för ett tag sedan min dressyrsadel men har ångrat mig och vill ha en igen nu när vi tävlar mer dressyr. Har bokat tid hos min...
Svar
4
· Visningar
577
Senast: Beeboppe
·
Utrustning Hej! Här kommer ännu en sadeltråd... Min unghäst är under inridning och sadeln jag tillfälligt använder för att vänja honom vid sadel...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: zefyros
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 483
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 464
Senast: Rimfaxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka